Overklokken VGA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans84

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2003
Hallo,

Heb een vraagje voor jullie. Ik heb nu een 9600 Pro van Ati in m'n systeem, en ik wil vragen of ik hem goed en veilig kan overklokken. En zo ja, met welk programma??

Bedankt

Hans

met overclocken heb ik zelf weinig ervaring!
maar ik hoorde dat Rivatuner 1 van de betere programmas hiervoor is
je moet letten op artifacts. Als je ziet dat er iets aan het beeld niet klopt, (flikkerend beeld, vlekken, stipjes, wat dan ook) dan zit je te ver. Clock hem wat terug en draai een goede stresstest (3dmark alleen de game- en fill rate tests voor minstens een uur of 5...)

als het goed is kan je volt en nog iets omhoog schroeven
doet dit met kleine mate
tot het beeld rare sympthonen begint te vertonen, clock hem dan wat terug

er zijn vast meer mensen hier
die jouw ook nog wat meer kunnen helpen!

Je hebt 1 van de beste kaarten van het moment, ik zou nu nog niet ioverclocken. Als je merkt dat ja kaart met sommige games dat je vaak speelt moeilijk doet dan zou ik maar pas overclocken. Maar ja, het is jouw keuze nog altijd. Zorg vooral dat de kaart stabiel blijft en je niet tot de MHZ het maximum wilt halen. Dan zou je je kaart wel kapot kunnen doen. En dan wordt je goede kaart herleid naar schroot. Mss ook wel eens zien naar een nieuwe koeler. Ik vind dat de koelers die de merken standaard op hun graka zetten vaak toch wat pover. Zeg mss welk merk het is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan