overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

killerbee

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Hey hoi, Ik heb sinds kort een Aopen 6800 GT videokaart (AGP). Nu wil ik deze graag overklokken, maar ik zit met een paar vragen.

1. Welk programma kan ik hier het best voor gebruiken.
2. Wat is de beste koeler voor deze kaart. Er zit nu een standaard koeler op en ik ben bang dat hiermee de kaart niet goed kan overklokken.
3. Tot hoever kan ik gaan met overklokken, mijn gpu loopt nu op 350 Mhz en mijn geheugen op 900 Mhz.
4. Hoe hoog mag de temperatuur zijn van de videokaart? In het Nvidia display staan nu 2 temperaturen. Het gpu core temperature en de Ambient temperature.

gr
KB

heb je nog wat gehad aan deze site.

Helaas niet, de link verwijst naar het overklokken van een amd processor. Ik heb dus nog geen antwoord op mijn vragen. Of zie ik iets over het hoofd? :confused:

gr
Kb

ja, op zich wel, alleen heb ik nu zonder te overclocken al last van vastlopers bij FEAR en 3dmark05. Dat probleem moet ik dus eerst oplossen.
Ben bang dat ik toe ben aan een nieuwe voeding en/of nieuwe cooler voor mijn kaart.:(

Heb je ook je CPU soms overgeklokt?
Krijg je vertekende beelden?(artifacts)

nee, ik heb verder niets veranderd aan mijn pc.
heb ook geen last van artifacts, hij loopt alleen af en toe vast bij FEAR en 3dmark05

ik heb een
P4 2667 mhz
Asus P4G8X moederbord
2x kingston 512 mb pc2100 geheugen
2x kingston 512 mb pc3200 geheugen
Aopen grafische kaart 6800 GT AGP (niet overklokt)
Maxtor harddisk 120 Gb (7200Rpm)
Chieftec BigTower (350W)
verder heb ik nog een cdbrander, dvdbrander en een dvdspeler eraan hangen.

De Temp van de kaart zit standaard op 50 graden, als ik FEAR speel dan loopt ie al tegen de 70 a 80 graden aan.
de overige temperaturen (CPU,harddisk, etc is wel normaal)

kan volgens mij alleen maar de voeding zijn.

Waarom twee verschillende snelheden geheugen?
PC2100(266mhz)
Pc3200(400mhz)

De laatste is aangepast aan het langzaamste geheugen en draait maar op 266mhz.:confused:

Ik heb er later 2 geheugenbankjes bij geprikt, de computerzaak verkocht geen pc2100 meer, vandaar.
Mijn moederbord kan ook maar maximaal pc2100 aan.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan