overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
moederboard:
asrock p4vm8
prossesor:
intel celeron D 320, 2400 mhz (18x133)

als ik naar m'n bios gaan en ik probeer de ferquentie te veranden lukt dat niet... weet iemand hoe dat wel lukt?

alvast bedankt

Het lukt je niet omdat hij hier tegen beveiligt is. Maar veel snelheids winst zal je er sowieso niet uit halen

bedankt voor je snelle reactie,

maar kan die beveiliging er af?

maar hoe moet het precies dan?
programmatje downloaden,
bios updaten?
ik heb echt geen idee

Ik denk dat het hier heel moeilijk gaat worden om deze processor te overclocken, aangezien intel overclocken zo weinig mogelijk toelaat. (een bios update gaat ook naar mijn weten nix uithalen.)

Ik denk dat het hier heel moeilijk gaat worden om deze processor te overclocken, aangezien intel overclocken zo weinig mogelijk toelaat. (een bios update gaat ook naar mijn weten nix uithalen.)
Dat het de vraagsteller niet lukt de FSB aan te passen, heeft meer met het Bios van het moederbord te maken, dan de processor zelf. Een Intel processor is prima over te klokken.

ja, maar om te kunnen overclocken doe je (vooral) in het bios. ik weet nie, maar mssch kan je al eens kijken hoever je je cpu kan overclocken met clockgen.( deze kan je onder windows uitvoeren, en zo een beetje met je processor "spelen" als er dan iets mis zou gaan herstart je gewoon he computer, en alles staat terug standaard ;) )

( deze kan je onder windows uitvoeren, en zo een beetje met je processor "spelen" als er dan iets mis zou gaan herstart je gewoon he computer, en alles staat terug standaard ;) )
Leuk dat soort programmaatjes, maar in werkelijkheid gebeurt er helemaal niks.;)

ik kan wel even (offtopic) zeggen dat clockgen wel degelijk werkt, zolang het moederbord ondersteunt word, wat bij amd moederborden wel (bijna) bij alle borden het geval is.

bedankt:thumb:
maar ik heb zelf al uitgevonden dat je in de bios i.p.v de pijltjes de cijfers moest gebruiken:o

maar tog bedankt:thumb:

Leuk dat soort programmaatjes, maar in werkelijkheid gebeurt er helemaal niks.;)

crash ik weet dus dat het progje clockgen echt werkt en stabiel is..
maar het haalt niet weg dat je moet overklokken in de bios...
heeft jou bios de functies niet is hij er dus eigenlijk niet voor gemaakt.
en dus ook niet geschikt voor. dan moet je een overklok bord kopen:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan