overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamesmurf

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
Berichten
47
wie kan mij helpen dat mij pc stabieler loopt en overgeklokt is want mij pc loopt nu heel onstabiel
 
Even kijken, mijn glazenbol krijgt momenteel een servicebeurt. Kun je eens aangeven wat voor systeem je hebt en wat de settings zijn?
 
stabiel laten lopen? Overclock terug draaien en op stock speeds draaien ;)
 
ik heb i7 2600k processor en msi p67 pro 3 moederboard 8 gig werkgeheugen msi gtx 560 ti twin frozr 2gig 2 tb windows schijf en 2 tb muziek schijf
 
hij staat nu orgineel maar heb er ook een programma bij gekregen maar snap niet hoe dat werkt en durft het nog niet zo goed aan om hem te overklokken daarom vraag ik om advies hoe ik dat kan doen want as ik iets installeer slaat me pc vast
 
stap 1: verwijder dat overclockprogramma. Overclocken doe je via de BIOS/UEFI

stap 2: stel de BIOS/UEFI optimised defaults in

stap 3: Kijk of het systeem nu wel stabiel is

stap 4: Vraag jezelf eens goed af of je processorsnelheid tekort komt met die loeisnelle 2600K en of dat het niet belangrijker is om een stabiel systeem te hebben. Overclocken kan je computer slopen!
 
let op je temperaturen de cpu moet niet te heet worden anders slijt deze erg snel
 
asrock extreme tuning programma heb ik er bij gekregen maar ik zal zo me bios nog x naar kijken
 
als je een stabiele pc wilt hebben moet je niet overklokken, want door overklokken wordt je pc minder stabiel.
 
ok maar ik vind hetdan raar dat er zo een programma bij geleverd word want me pc as ik iets installeerde stottert die en dat hoort een i7 2600k niet te doen toch
 
dan kan er ook aan liggen dat je verouderde drivers gebruikt, of dat er iets te warm is in je pc.
 
gamesmurf ga eerst eens de vragen die k1pje heeft gesteld aan je zelf stellen voordat je verder gaat
 
firest0rm
as je commentaar heb doe het dan voor je houden as het niet om de onderwerp gaat
 
firest0rm
as je commentaar heb doe het dan voor je houden as het niet om de onderwerp gaat

Hoezo is dit commentaar geven.
Het is een duidelijke opmerking.
Doe eerst eens wat kiple1 zegt en vertel dan jouw verhaal.
En als ik commentaar zou willen geven dan zou ik dat op de Nederlandse taal doen.
 
hun zeggen gewoon dat je eerst moet kijken naar de reactie van k1pje, dan die stappen uitvoeren, en dan kijken of de pc het wel goed doet.
(wij helpen mensen gratis op dit forum, dus het zou wel zo vriendelijk zijn als je ook normaal kunt doen tegen de forumleden.)
 
Ik voorzie de topic maar van een slot. Kennelijk gaat het niet de goede kant op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan