overkoppelende inputveld html /css.

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Beste Helpmijers.

Ik hoop dat het mogelijk is. Op dit moment lees in een bestand uit en haal de belangrijkste informatie er uit zodat wanneer deze aangepast is ook weer in de zelfde volgorde weg gehaald kan worden.

Voorbeeld zin

jan |class a| marie | class b| zijn vrienden.

In de 3 inputvelden komt dus jan , peter en de 3e zijn vrienden.
Nu wil ik ervoor zorgen dat de er in 1 input veld word. En het systeem er achter weet welke bij regel met welke verhouding is.

Het tellen op woorden / tekens gaat namelijk niet. Je dient echt te weten in welke input box de gegevens staan

Anderen misschien wel, maar ik snap er geen jota van:

Op dit moment lees in een bestand uit
haal de informatie er uit
zodat wanneer deze aangepast is
ook weer in de zelfde volgorde weg gehaald kan worden.

Kun je dat ook begrijpelijk uitleggen?

jan |class a| marie | class b| zijn vrienden.

In de 3 inputvelden komt dus jan , peter en de 3e zijn vrienden.

Wat is "class a" en wat is "class b"

Nu wil ik ervoor zorgen dat de er in 1 input veld word.
En het systeem er achter weet welke bij regel met welke verhouding is.

????????????

Het tellen op woorden / tekens gaat namelijk niet. Je dient echt te weten in welke input box de gegevens staan

????????????

Lijkt me niet echt mogelijk... het systeem moet op een bepaalde manier kunnen bepalen hoe het de data moet verdelen; als er geen voorwaarden zijn kan hij het ook niet bepalen.

ik lees een txt bestand uit regel voor regel. Aan de hand van de regel bepaal ik of de data vanuit de txt bestand in een input box terecht kom. Wanneer er data niet in de input box mag zoals in voorbeeld |class a| word de input box afgesloten. En komt data die wel toegang mag hebben in de volgende input box.

Het bovenstaande mechanisme zorgt er voor dat niet gehele zinnen / regels op de html pagina te zien zijn. en haalt bijvoorbeeld code taal uit de regel.

een regel(string) bestaat dus uit 2 onderdelen . code en info(rmatie)

Voorbeeld
jan|classa|en peter|classb | zijn vrienden.

in onderdelen is dit
info(jan) ,code(|classa|), info(en peter),code(|classb|), info( zijn vrienden).

Dit resulteerd in 3 input velden met info.

Wat is wil is 1 input veld waarin alles staat. maar op de achtergrond het systeem onhoudt wanneer ik het volgende input veld aanspreek.

Oplossing waarmee ik het aantal characters tel is niet mogelijk omdat ik nooit kan garanderen dat de data in aantal overeenstemd met elkaar.

voorbeeld als in jan verder in klaas en ik zou dit puur opslaan ik dus aan kla opslaan ivm klaas.

Tellen op een geheel worden gaat niet.
voorbeeld : ik verander zijn vrienden naar beste vrienden -> mis ik vrienden.

Mijn vraag : is het mogelijk om een input te maken waarin alles past. Dus een mask om alles heen.

Nieuwe oplossing is : Alle input cs(opmaak) maken zonder inhoud dus. Wanneer er er veranderingen plaats vinden in input box dit via javascript de breedte aanpassen.

Weet iemand iets over een autoscroll functie

De breedte van de input box laat ik door php generen opzicht door een functie die per letter uit telt hoeveel pixel hij mag gebruiken. Soms wel een lange functie vooral als de zinne wat langer worden ,maar denk dat dit de enige functie is wie het kan doen. Daar bij zit ik te denken om dit om te gaan lossen in javascript zodat server niet belast worden met zulk soort onzin

Dit gaat echt niet werken. Zonder iets van een scheidingstoken kan je script nooit achterhalen of nieuwe tekens bij het opvolgende stuk of het voorgaande stuk moeten (ie als je van "klaas piet jan" gaat naar "klaas piet kees jan", krijg je dan klaas / piet / kees jan of klaas / piet kees / jan?)

Er moet iets van een scheidingsteken zijn, en dat moet ook aan de gebruiker duidelijk gemaakt worden, anders gaat die het ook niet snappen. Meerdere inputs is dan de makkelijkste methode, denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan