Overleden videokaart [opgelost]

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpavd

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Beste forumgebruikers,

Ik bezit al 6 a 7 jaar een HP Pavilion a6370.nl. Nooit problemen gehad maar tot voor kort problemen met de beelschermstuurprogramma's en LiveKernelEvent probleem met de videohardware. De computer komt nu niet eens bij het loginscherm maar blijft hangen op een zwart scherm. Soms met of zonder cursor (in welke optie van f8 ik ook opstart). Ik ben tot de conclusie gekomen dat de videokaart is overleden. Nu ben ik over vijf dagen jarig en wil mijn vader als cadeau mij wel een nieuwe schenken. De voorwaarde is dat we hem samen in de winkel kopen en niet op internet, want dit vindt hij leuk (vraag me niet waarom). Nu is mijn vraag: Welke videokaart is verstandig om aan te schaffen? De maximale prijs mag 100 euro zijn aangezien ik mijn vader niet te veel financieel wil belasten. Er zit een PCIE_X_16 slot in de pc waar nu een Asus grafische kaart in zit, de C40HREV:1.03 met een Geforce 8500 GT 256MB erin. Mijn oog is al gevallen op de 640 van Geforce, die voor 77 euro bij de Media Markt te koop is. Andere alternatieven zou ik graag willen horen en wat de prestaties van een dergelijke videokaart zijn, want hier weet ik weinig van af. En wat maakt een videokaart van 230 euro nou beter dan een van 77 euro?

Alvast hartelijk bedankt!

Mark

Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet niet maar volgens mij gaf ik hier al een optie ;) maar lijkt mij de zelfde als bij mediamarkt maaar wat wil je met de pc uitvoeren.
En bij mediamarkt zou ik voor deze gaan

Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk heel simpel: Als je wilt gamen kies je de duurste videokaart binnen je budget. Als je niet wilt gamen en slechts 1 beeldscherm wilt aansturen dat een vga aansluiting heeft, koop je helemaal geen nieuwe, want dan heb je onboard genoeg mogelijkheden. Als je beeldscherm geen vga aansluiting heeft of je wil meerdere schermen aansturen, maar niet gamen dan koop je de allergoedkoopste videokaart.

Bedankt voor de reacties.

Ik wil wel gamen want heb tot nu toe alleen maar oudere games als San Andreas etc. kunnen draaien. Games uit 2012 en nieuwer hadden te veel fps lag. Mijn beeldscherm is een 17 inch met vga aansluiting en vind ik op dit moment prima.

Ik heb even jouw computer opgezocht http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...foCategory&cc=nl&dlc=nl&lc=nl&product=3667349

Hier wordt vermeld dat jouw voeding slechts 300 Watt kan leveren. Voordat we je gedegen advies kunnen geven, moeten we eerst weten hoeveel Ampère jouw voeding op 12V kan leveren. Dit staat vermeld op de zijkant van je voeding en moet jij ons even vertellen. Daarnaast moeten we weten of je verder nog iets aan jouw computer hebt veranderd na aankoop.

Hoi,

Dan zal de 650 die van mediamarkt wel iets schelen maar om eerlijk te zijn als je de laatste games wilt spelen zal je aan een andere pc moeten gaan denken

Eens met Modag. Ook vraag ik me af of die kast wel een dubbelslots videokaart toelaat.

Edit: Ben trouwens wel blij met dit topic. Herinnert me eraan dat ik nooit meer een complete desktop wil kopen, waar ik niet zelf de componenten heb uitgezocht. Dat moederbord is echt het karigste moederbord met de slechtste lay-out die ik ooit heb gezien. De componenten die daarop zitten kunnen bijna op een nano-ITX bordje. 10-Base-T Lan :(

Laatst bewerkt:
Het enige wat ik veranderd heb is het toevoegen van wat RAM geheugen. Bij +12 volt staat 19A. Het belangrijkste is dat ik Rakion kan spelen wat niet echt hoge eisen stelt volgens mij. Andere spellen zijn fijn wat de kaart aan kan. In mijn andere thread heb ik net aangegeven dat ik het erger heb gemaakt. Ik heb in bios onboard videokaart geselecteerd en nu gebeurt er helemaal niks meer behalve de fan van de videokaart die hard blaast. De PCIE kaart eruit halen doet niks.

Je hebt gelijk. Het is alleen dat ik wanhopig ben en te tijd dringt voor mij. Excuus voor het plaatsen in drie threads. Ik heb op het moment geen geld voor een nieuwe computer en ik mis hem toch wel heel erg. En als ik reageer in meerdere topics plaats ik hetzelfde probleem weer, alleen in de hoop sneller antwoord te krijgen! In welke zal ik verder gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan