• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overnemen gegeven en lijn invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
428
Ik heb een mijn eerste tabblad een lijst met artikelnrs + producten.
In mijn 2de tabblad neem ik dezelfde kolommen artikelnrs + producten over en ernaast moet een opmerking komen.
Dit doe ik door =als.fout.....

Het probleem is nu wanneer er een nieuw product is en ik deze invoeg ik de lijst dat de kolom met de opmerkingen geen lijn invoegt.
Hoe kan ik dit oplossen?
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 39
en met "geen lijn" bedoel je dan de lijn in opmaak? In dat geval moet je er een tabel van maken.

Maar ik denk dat je geen regel bedoeld.
 
Als ik een lijn invoeg in de lijst, verschijnt deze enkel in het 2de tabblad in de eerste 2 kolommen. In de kolom van de opmerkingen komt er geen lege lijn.
 
kan je een bestandje plaatsen met wat er fout gaat en hoe je het zou willen zien?

Want ik snap niet wat je bedoeld met een lijn.
 
bestand met uitleg
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    16,1 KB · Weergaven: 37
Jouw formules voegen natuurlijk geen regel in, als je dat zou willen dan zou je dat met VBA moeten doen. Het lijkt of er bij kolom A & B een regel bijgevoegd wordt, maar dat is niet het geval er wordt alleen een andere berekening gedaan.
Kijk maar in jouw voorbeeldbestand "verdwijnt" nummer 82 omdat er in rij 21 geen formules staan.

Jouw interpretatie dat er alleen in kolom C niet een regel wordt toegevoegd komt omdat kolom C helemaal geen verwijzingen bevat en alleen harde waarden. Deze zullen dus blijven staan, ongeacht hoeveel producten jij toe zal voegen. Is het een mogelijkheid om in tabblad 1 de opmerkingen te verwerken? Want ik snap nu de toegevoegde waarde niet van een extra tabblad met dezelfde informatie + 1 kolom.
 
Ik moet echter werken met tabbladen omdat er meerdere kolommen moeten toegevoegd worden maar de eerste 2 kolommen zijn telkens dezelfde.

Hoe moet ik dit dan doen via VBA?
 
En waarom zou je die dan niet op hetzelfde tabblad naast elkaar zetten?

Over het algemeen geldt dat werken met 1 grote tabel uiteindelijk beter werkt.
 
omdat dit over 50 kolommen gaat en dit niet meer overzichtelijk is.
 
Ik zou je toch willen aanraden om dit wel in 1 tabel te verwerken, mocht je dan specifieke informatie willen dan kan je dit via een draaitabel doen.
 
Het kan niet anders dan alles in 1 tabel zetten. 1 keer een verkeerde sortering en er klopt niets meer van.

Opmerking 1 staat nu bij nummer 62.
 

Bijlagen

  • test (2).xlsx
    15,8 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan