• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overnemen gegevens in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemorgen,

In bijgesloten bestand heb ik een deel van mijn bestand opgenomen als voorbeeld.
Het bestaat uit 2 tabbladen: Kosten en Diesel.

Mijn probleem:
Graag wil ik uit het algemene tabblad Kosten waarin ik alle autokosten handmatig invoer bepaalde gegevens overnemen in het tabblad Diesel.
Kan iemand aangeven hoe ik dit kan doen met een simpel macrootje of mbv. functie(s), zodat alleen de regels waarin in de kolom het woord Diesel staat de gegevens automatisch overgenomen worden in het tabblad Diesel ? En het grootste probleem is dat de gegevens in de juiste kolom geplaatst moeten worden.

Ik ben zelf al bezig geweest met de volgende formules in het tabblad Diesel, maar helaas geeft dit niet het gewenste resultaat:

Kolom A: =ALS(Kosten!F39="Diesel";Kosten!A39;"")

Kolom B: =ALS(A24="";"";INDEX(Kosten!A$8:F$100;VERGELIJKEN(Diesel!A24;Kosten!A$8:A$100;0);2))

Kolom C: =ALS(A24="";"";ALS(B24>0;B24-B23;""))

Kolom D: =ALS(A24="";"";INDEX(Kosten!A$8:F$100;VERGELIJKEN(Diesel!A24;Kosten!A$8:A$100;0);5))

Kolom E: =ALS(A24="";"";ALS(D24>0;C24/D24;""))

Kolom F: =ALS(A24="";"";INDEX(Kosten!A$8:F$100;VERGELIJKEN(Diesel!A24;Kosten! A$8:A$100;0);3))

Als ik deze formules vanaf kolom A t/m F kopieer naar beneden werkt het niet omdat in het tabblad Kosten in de kolom F niet overal het woord Diesel staat.

Weet er iemand een oplossing ?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Eric
 

Bijlagen

  • Vraag2012.zip
    2,9 KB · Weergaven: 24
Goedemorgen,

Ik zie dat er al veel gekeken is naar mijn vraag, maar helaas is er nog geen enkele reactie.
Is de vraag misschien niet duidelijk gesteld of is er nog aanvullende informatie nodig ?

Ik begrijp dat jullie het druk hebben en dit niet verkeerd opvatten en het is dan ook absoluut niet mijn bedoeling om kritiek te hebben, want ik ben al heel blij als iemand mij kan helpen.

Groeten,
Eric
 
Geen idee waarom er geen antwoord is gegeven. Zo moeilijk lijkt het mij niet.
Als ik het goed heb tenminste. In ieder geval: At your service !

Code:
Sub Diesel()
Dim Rij, SR As Integer
    Rij = 2
    SR = 3
While Worksheets(1).Cells(Rij, "F") <> ""
    If Worksheets(1).Cells(Rij, "F") = "Diesel" Then
        Worksheets(2).Cells(SR, "A") = Worksheets(1).Cells(Rij, "A")
        Worksheets(2).Cells(SR, "B") = Worksheets(1).Cells(Rij, "B")
        Worksheets(2).Cells(SR, "D") = Worksheets(1).Cells(Rij, "E")
        Worksheets(2).Cells(SR, "F") = Worksheets(1).Cells(Rij, "C")
        SR = SR + 1
    End If
    Rij = Rij + 1
Wend
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Eric

- Wat ga je doen met de formules voor "Gem. verbr." op tabblad Diesel?

- Op hetzelfde tabblad, hoe komt "Gereden" tot stand?

Wigi
 
Ik zat te denken aan een Autofilter, wat duidelijk beter is dan een lus.

Als ik straks tijd heb zal ik code schrijven, maar met de macro recorder kom je ook al ver.
 
Hallo Wigi,

"Gereden" is de stand van nu met de stand van de vorige keer. Deze geef ik handmatig in.
"Gem. verbr": deze gegevens gebruik ik in een grafiek.

Trouwens, nog bedankt voor je reactie.

Wellicht kan ik vanmiddag niet meer reageren omdat wij op het werk zo dadelijk een vergadering hebben.

Gr.
Eric
 
Hallo Wigi,

Hoewel het probleem is opgelost is wil ik je toch nog vragen of je misschien vergeten bent om nog even op mijn vraag terug te komen, zoals je in je laatste reactie hebt aangegeven.

Vermoedelijk heb je hier niet meer aan gedacht omdat de vraag al aangemerkt was met een groen vinkje.

Het is niet perse nodig, maar ik zou het wel op prijs stellen.

Alvast bedankt,
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan