• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overnemen gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Hallo :)

Ik heb een excel document met adres gegevens van onze klanten. Op het tweede tabblad wil ik een formule inbouwen dat als ik daar het werknummer van de klant invul, deze dan automatisch de adres gegevens overnemt van tabblad 1. Nu ben ik al bezig geweest en gezocht op vert.zoeken maar wordt daar totaal geen wijs uit.

Opmaak tabblad 1:

Kolum B - Werknummer beginnend bij B6
Kolum C - Klantnaam beginnend bij C6
Kolum D - Plaats beginnend bij D6
Kolum E - Contactpersoon beginnend bij E6
Kolum F - Telefoonnr. beginnend bij F6

Op tabblad 2 zou het dan de bedoeling zijn om in Kolum B3 het werknummer in te vullen en dan zou die de resteren gegevens als volgt over moeten nemen van Tabblad 1:

Kolum B4 - Klantnaam
Kolum B5 - Plaats
Kolum B6 - Contactpersoon
Kolum B7 - Telefoonnummer

Hoe kan ik dit als beste doen? Zou iemand hiermee willen helpen?

Formule voor B4:

Code:
=ALS($B$3="";"";VERSCHUIVING(Blad1!$B$5;VERGELIJKEN($B$3;Blad1!$B$6:$B$1000;0);RIJ()-3;1;1))

Deze formule kan je naar beneden slepen voor de overige cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Formule voor B4:

Code:
=ALS($B$3="";"";VERSCHUIVING(Blad1!$B$5;VERGELIJKEN($B$3;Blad1!$B$6:$B$1000;0);RIJ()-3;1;1))

Deze formule kan je naar beneden slepen voor de overige cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

whow, geweldig!! Het werk! Super bedankt!! :)

N.a.v. mijn bovenstaande vraag en het antwoord van Roncancio heb ik nog een vraag over de som zelf.

De som werkt echt super als je hem naar beneden sleept voor de overige cellen! Nu zal ik graag dezelfde som willen gebruiken maar alleen dan voor de cellen naar rechts.
Dus ipv B4 - B5 - B6 enz wordt het nu B5 - C5 - D5 enz. Nu heb ik zelf al wat geprobeerd om de som aan te passen, en dan voornamelijk het laatste stukje van de som: (RIJ()-3;1;1)) Maar als ik daar wat aanpasen, kom ik niet verder dan de melding #WAARDE!

Zou iemand me hiermee opweg kunnen helpen?

Code:
=ALS($B$3="";"";VERSCHUIVING(Blad1!$B$5;1;VERGELIJKEN($B$3;Blad1!$C$5:$IV$5;0);1;1))

De waarde van B3 wordt gezocht in rij 5 en de waarde op rij 6 in dezelfde kolom wordt getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Thanks voor je snelle reactie! :) Ik ben met je reactie bezig geweest (nog niet werkend gekregen) maar ik vroeg me af of de som uberhaupt nog werkt met dat gene dat ik wil. Het document in aanmaak moest wat worden omgegooid en probeer het volgende voor elkaar te krijgen.

Op Tabblad 1 staan alle adres gegevens van de klant, opgemaakt als volgt:

Kolum B; beginnend op B7 - Werknummer
Kolom C; beginnend op C7 - naam bedrijf
Kolom D; beginnend op D7 - plaats

Dit gaat door tot en met Kolum J (J7)

Tabblad 2 is als volgt opgemaakt:

Kolom A; beginnend op A2 - Werknummer (moet overeenkomen met een werknummer die op tabblad 1 in kolom B staat ingevuld)
Kolom B t/m H staan handmatige ingevoerde gegevens.

Dus kort gezegd is het de bedoeling dat wanneer er in Tabblad 2 het werknummer wordt ingevuld, de gegevens dan automatisch van Tabblad 1 (kolom C t/m J) wordt overgenomen naar tabblad 2 (Kolom I - J - K enz)

Lukt dat met deze som ook? Of moet die helemaal omgegooid worden? Zou zeer gewaardeerd worden als je me hiermee een eind op weg kan helpen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Formule voor de B-kolom:
Code:
=ALS($A2="";"";VERSCHUIVING(Blad1!$B$6;VERGELIJKEN($A2;Blad1!$B$7:$B$100;0);KOLOM()-1;1;1))

Deze formule kan je naar rechts en naar beneden slepen voor de overige cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Thanks! Deze som werkt bijna perfect!

Bijna omdat als ik de som gebruik in tabblad 2 in de cellen B t/m I gaat het goed! Maar zou de soms graag willen gebruiken in de cellen I t/m P

Dus dacht dat moet makkelijk aan te passen zijn... alleen viel dat ff tegen. Ik kan namelijk niet achterhalen in de som waar je dat moet aanpassen en waar de verwijzing zit?

En zo?

Code:
=ALS($A2="";"";VERSCHUIVING(Blad1!$B$6;VERGELIJKEN($A2;Blad1!$B$7:$B$100;0);KOLOM()-8;1;1))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

oke, dus als ik het goed begrijp: het stukje ()-8;1;1)) bepaald waar het neergezet wordt? (8 = 8ste rij?)

Nu alleen nog ff uitpuzzelen hoe ik die som naar de regels daaronder kan slepen. Want dat werkt nog niet helemaal..

oke, dus als ik het goed begrijp: het stukje ()-8;1;1)) bepaald waar het neergezet wordt? (8 = 8ste rij?)

Bijna.
Kolom() geeft het indexgetal van de kolom waarde formule in staat.
Staat de formule in de A-kolom dan geeft Kolom() als waarde 1.
Staat de formule in de B-kolom dan geeft Kolom() als waarde 2.
etc

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ah, op die manier!

Maar begrijp alleen niet waardoor het komt dat de som niet werkt als je hem verplaatst naar beneden! De cel waarin die moet zoeken verschuift mee, dus
Code:
=ALS($A2="";"";VERSCHUIVING(Statistieken!$B$6;VERGELIJKEN($A2;Statistieken!$B$7:$B$10000;0);KOLOM()-8;1;1))
wordt
Code:
=ALS($A3="";"";VERSCHUIVING(Statistieken!$B$6;VERGELIJKEN($A3;Statistieken!$B$7:$B$10000;0);KOLOM()-8;1;1))

De eerste code werkt super! Alleen de tweede code werkt niet!

Ah, op die manier!

Maar begrijp alleen niet waardoor het komt dat de som niet werkt als je hem verplaatst naar beneden! De cel waarin die moet zoeken verschuift mee, dus
Code:
=ALS($A2="";"";VERSCHUIVING(Statistieken!$B$6;VERGELIJKEN($A2;Statistieken!$B$7:$B$10000;0);KOLOM()-8;1;1))
wordt
Code:
=ALS($A3="";"";VERSCHUIVING(Statistieken!$B$6;VERGELIJKEN($A3;Statistieken!$B$7:$B$10000;0);KOLOM()-8;1;1))

De eerste code werkt super! Alleen de tweede code werkt niet!

Waarschijnlijk kan de waarde niet gevonden worden.
Wat als je de waarde van A3 in A2 zet? Krijg je dan wel de juiste gegevens?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heb het al gevonden waarom die het niet deed. Ik had in tabbled in kolom B een som in de cellen staan, en die was ik vergeten over te nemen!

Nogmaals heel erg bedankt voor de super snelle oplossing en hulp!!! /bow

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan