overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik wil bureaublad op afstand gebruiken heb ik het ip adres ingevuld, maar hij kan geen contact maken, moet ik zeker de client nog instellen?
firewall uitzetten misschien ?
en hoe stel ik die andere computer in, deze werkt met w 98

iemand die mij dit uit kan leggen.

Als je de ander een wachtwoord hebt gegeven en je IP dan zou je nadat jij het ook ingevoerd hebt contact moeten kunnen maken.
Ik moest ook de firewall uitschakelen. Daarvoor was ik zelfs niet te pingen.

Als ik je goed begrijp moet ik op de client mijn ip adres invoeren en mijn wachtwoord, en als ik dan op mijn computer het ook invoer zou ik het over moeten kunnen nemen, enig idee waar ik dat moet doen in w 98

Geen idee. Ik heb Windows XP en gebruik VNC.
Heb je het al eens met Help van Windows geprobeerd?

Als je XP hebt waarom gebruik je dan niet bureaublad op afstand?

en met vnc kun je wel op een client komen met win98.?

Ik heb VNC genomen omdat mijn zus Windows 98 heeft. Hopelijk neemt ze binnenkort ook Windows XP.

Met VNC heeft iemand bij mij de boel kunnen bedienen. Raar gezicht. Ik wacht nu op het installeren van de client bij mijn zus. Het is de bedoeling dat ik het bij haar ga ordenen. Ik had het graag geprobeerd met die persoon maar die durfde zijn ip niet te geven :D

Volgens mij kun je VNC heel goed gebruiken met 98 hoor. Het is voor alle versies van Windows.

Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk razen nieuwsgierig hoe het allemaal geinstalleerd moet worden , zowel op xp als op de combinatie xp en win 98, dus als je meer weet hoor ik het graag.
Ik blijf het proberen.

jan

Ik neem aan dat het op de kabel ook mogelijk is?

Laatst bewerkt:
Installeer em gewoon.
VNC
Beide dus in 1 nemen. Client en server.
Er is ook een link 'getting started'.
Ik ben helemaal onbekend met die gein maar ik kwam er toch uit.

Natuurlijk kan het op de kabel. Ik vermoed alleen dat de lag met de een of de ander meer is maar dat is maar een idee van me.

Nou, het is gelukt en wat je zei , het is in het begin wel even eenraar gezicht, ik ben het nu nog even aan het uitproberen wat je er allemaal mee kunt en hoe het werkt.
De eerste vraag die bij me opkomt is , kun je de server ook automatisch op laten starten als je computer start, zoiets als vanuit standby ofzo.?

nou eerst maar bedankt

jan

Dat zal heus wel. Ik doe juist alle moeite om dat te voorkomen :)
Ik heb gezien dat wanneer je VNC server afsluit hij toch onder services blijft draaien.
Bij de hand is hij in ieder geval.
Even goed je schermpjes doorlopen.

Toen jij het probeerde zag jij ook zo'n vertraging van de muis? Maf he!!

Ja , dat heb ik ook gezien ik dacht dat het aan de computer lag maar dat is dus niet zo.!
Verder was het eigenlijk eenvoudig te installeren als je goed in de gaten houd wat de server en de client is, en verder zal het gewoon uitproberen zijn
alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan