overnet pakt na norton speeddisk niet alle downloads

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Andre61
Wat voor soort internetverbinding heb jij eigenlijk?
Ik heb een 2240/416 er heb het max aantal coonecties op 200 staan, Bij mij staat er nu 165/200.
Ik kan rustig internetten tijdens het downloaden.

Had jij nu 1 afzonderlijke download die groter is dan 2GB?

André

Nee, ik heb geen afzonderlijke download van meer dan 2gig. De grootste zit net boven de 1 gig.
Ik heb ADSL van Demon: 1024/512. Internetten gaat heel wisselend tijdens het downen. Maar helaas meestal te traag. Zeker als ik meer dan 50-60 kb binnenhaal, dan lijkt het wel een analoge verbinding...
Ik ben net over op Demon. Kabel was nog schrijnender.

Met die verbinding kan het aantal connecties geen probleem zijn.
Wat voor modem/router heb je?

Geplaatst door Andre61
Met die verbinding kan het aantal connecties geen probleem zijn.
Wat voor modem/router heb je?

Ik heb een Zyxel modem en en SMC router (barricade). Maar ik moet zeggen dat ik er destijds met mijn kabelmodem en wired router ook al last van had...

Hoe hoog heb jij je upload staan?

Misschien staat die wel te hoog.

Zijn die Zyxel modem en en SMC router oud?
Je modem zou normaal gesproken 45 connections makkelijk moeten kunnen trekken.

Geplaatst door Andre61
Hoe hoog heb jij je upload staan?

Misschien staat die wel te hoog.

Zijn die Zyxel modem en en SMC router oud?
Je modem zou normaal gesproken 45 connections makkelijk moeten kunnen trekken.

Nee, het is allemaal gloednieuw. En volgens mijn leverancier was dit twee maanden terug de beste router die ik voor mijn gebruikswijze kon aanschaffen.
Ik heb mijn upload op 10 staan en mijn download op 100. Met 10 upload heb ik nu nog enigszins surfsnelheid..

Geplaatst door Andre61
Heb jij W2000?
Heb jij Windows Auto update aan staan?

Nee, ik werk met XPpro
Ik heb idd de auto update aanstaan. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Ik heb wel eens gelezen dat het hiermee te maken zou kunnen hebbe.

Nooit geschoten is altijd mis, nietwaar?

Je probleem blijft een beetje vreemd. Hoe is je CPU gebuik op het moment dat de boel bevriest?
Als Overnet niet meer CPU gebruikt dan normaal dan is waarschijnlijk alleen je GUI bevroren.
Kun je nog steeds zien of er gedownnload wordt met bijvoorbeeld een ander progje zoals DUmeter?

Je zou kunnen proberen de laatste beta van Overnet te downen die heeft een nieuwe GUI.
Of je zou Edonkey eens kunnen proberen, werkt nagenoeg hetzelfde, en ik gebruik deze al jaren tot volle tevredenheid.
Overigens is het waarschijnlijk de bedoeling om Overnet in de nabije toekomst te laten vervallen en alleen met de ontwikkeling van Edonkey verder te gaan.

Het is wel goed dat je dit vraagt, want ik realiseer me dat de boel alleen bevriest (mooi woord hiervoor!) als ik niet achter de PC zit, dus verder helemaal niets doe. Het CPU gebruik kan op dat moment dus nooit zo hoog zijn. Overigens heb ik de meeste bestanden weer kunnen herstellen met dat filetje dat je me aanraadde.
Ik maak nu steeds een backup van mijn tempmap, zodat ik niet teveel verlies.
Edonkey heb ik ook gebruikt, maar daarin kom ik maar niet van mijn firewalled status af, ondanks dat ik mijn modem op dezelfde wijze configureer als bij Overnet. En ik dacht ergens gelezen te hebben dat Overnet meer kan vinden dan Edonkey.

Laatste dagen heb ik overigens geen last gehad, maar ik zal de auto-update eens uitzetten.

Bedankt voor al je tips en het meedenken:thumb:

Geplaatst door gompie1304
Het is wel goed dat je dit vraagt, want ik realiseer me dat de boel alleen bevriest (mooi woord hiervoor!) als ik niet achter de PC zit, dus verder helemaal niets doe. Het CPU gebruik kan op dat moment dus nooit zo hoog zijn. Overigens heb ik de meeste bestanden weer kunnen herstellen met dat filetje dat je me aanraadde.
Ik maak nu steeds een backup van mijn tempmap, zodat ik niet teveel verlies.
Edonkey heb ik ook gebruikt, maar daarin kom ik maar niet van mijn firewalled status af, ondanks dat ik mijn modem op dezelfde wijze configureer als bij Overnet. En ik dacht ergens gelezen te hebben dat Overnet meer kan vinden dan Edonkey.

Laatste dagen heb ik overigens geen last gehad, maar ik zal de auto-update eens uitzetten.

Bedankt voor al je tips en het meedenken:thumb:

Graag gedaan. Mocht je nog nieuws hebben meldt het hier dan even.
In principe zijn Edonkey en Overnet dezelfde progjes, en hebben dus dezelfde setup nodig ten aanzien van status "firewalled" Tegenwoordig heet dat Unreachable.
Overnet is de serverloze versie van Edonkey, dat is het belangrijkste verschil.

André

Ik kom toch nog even terug op Overnet, omdat er mogelijk een verband is met het volgende.
Als ik aan het downloaden ben en ik wil de PC afsluiten, dan gaat dat erg moeilijk. Ik zet eerst overnet uit en moet dan vaak wel 10 min. wachten voor deze geheel is afgesloten. Vaak krijg ik de melding dat My App niet afgesloten kan worden.
Als ik een tijdje later weer opstart, wordt vrijwel altijd een schijfcontrole uitgevoerd. Kan je hier iets mee, en wat is My App? Kan ik die uitzetten?

Het is wel goed dat je dit vraagt, want ik realiseer me dat de boel alleen bevriest (mooi woord hiervoor!) als ik niet achter de PC zit, dus verder helemaal niets doe. Het CPU gebruik kan op dat moment dus nooit zo hoog zijn.
Als je verder niets doet kan je CPU-gebruik wel hoog zijn, als er namelijk een en ander niet klopt en dat lijkt het geval te zijn, gezien je laatste opmerkingen.
Een nieuwe Windows installatie?

Geplaatst door Dick Borstlap

Als je verder niets doet kan je CPU-gebruik wel hoog zijn, als er namelijk een en ander niet klopt en dat lijkt het geval te zijn, gezien je laatste opmerkingen.
Een nieuwe Windows installatie?

Tja, als dat echt nodig is, dan moet dat maar. Maar zover ben ik nog niet. Ik denk dat ik een dag nodig heb om alles weer terug te zetten aan progjes enzo. Tenzij ik Windows opnieuw kan installeren zonder eerst weer te formatteren enzo...:confused:
Weet jij wat My App is?

Ik kom toch nog even terug op Overnet, omdat er mogelijk een verband is met het volgende.
Als ik aan het downloaden ben en ik wil de PC afsluiten, dan gaat dat erg moeilijk. Ik zet eerst overnet uit en moet dan vaak wel 10 min. wachten voor deze geheel is afgesloten. Vaak krijg ik de melding dat My App niet afgesloten kan worden.
Als ik een tijdje later weer opstart, wordt vrijwel altijd een schijfcontrole uitgevoerd. Kan je hier iets mee, en wat is My App? Kan ik die uitzetten?

Ik ken My App ook niet. Kun je via de zoekfunctie niet kijken waar dat progje van is. Het heeft denk ik te maken met het vrijmaken van geheugen vlak voor het afsluiten.
Je zou je downloads eerst even op pause kunnen zetten en dan kijken op je dat afsluitprobleem nog hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan