override fullscreen refresh-rates

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
696
ik twijfel of deze vraag hier hoort, of in de afdeling videokaarten

Ik heb sinds een halfjaar een nieuwe computer (met XP) met een geintegreerde videokaart op het moederbord. Als ik ga naar:
buroblad/ eigenschappen/ instellingen/ geavanceerd/ S3 refreshlock
dan kan ik daar de optie "override fullscreen refreshrates" aan- of uitvinken.
Kan iemand mij in gewoon nederlands uitleggen wat "override fullscreen refreshrates" betekent, en wat het effect is (of zou moeten zijn) bij aan- of uitvinken?

Reden van de vraag: ik heb nogal last van steeds opnieuw "verversen" van de iconen van de snelkoppelingen op mijn buroblad. (ze springen vaak allemaal op grijs, en worden weer opnieuw opgebouwd, gepaard met wat harddisk-geratel) Zou bovengenoemde optie hier iets mee te maken kunnen hebben?
 
Als je het mij vraagt is dat gewoon een kuur van windows, wen er maar aan. Ik denk niet dat dat iets met refresh rates van je kart/monitor te maken heeft
 
Standaard draaien spellen en andere fullscreen applicaties op een refreshrate van 60 a 70 HZ, aangezien er inmiddels een "kleine" ontwikkeling is geweest inzake refreshrates zijn die niet echt meer actueel en doormiddel van deze lock zou je die waardes van 60/70hz kunnen "overriden" zodat je hogere rates kan gebruiken. Echte effectiviteit van dit soort functies heb ik me nog nooit in verdiept.

Heb je misschien een Active Desktop ingesteld met een webpagina die een refresh in zich heeft?
 
Bedankt voor jullie reakties!

Ellasar, het eerste gedeelte van je antwoord is mij geheel duidelijk. Je vraag of ik een "active desktop" heb, dat wordt wat lastiger, omdat ik de terminologie niet goed ken. Bedoel je hier gewoon de instellingen van het buroblad? Ik heb daar gewoon een groene achtergrondkleur en verder niks. Als je dat niet bedoelt, wil je dan nog even aangeven hoe ik kan controleren of ik een active desktop heb?

Dropl, als het een kuur van windows XP is, heb jij er dan ook last van? Bij mij gebeurt het bijna altijd als ik een tijdje in een programma heb gewerkt, b.v. office of internet-explorer en dan het programma verlaat, en terugkeer naar mijn buroblad. Het lijkt of mijn computer totaal vergeten is hoe mijn buroblad eruitziet, en die info opnieuw moet ophalen van mijn HD. Vreemd.......bij win 98 op mijn oude computer had ik er nooit last van.

Ik heb een tijdje terug een tip opgevolgd, die op heel veel websites staat: het volledige besturings systeem in het geheugen zetten, via je register. (een waarde op 1 zetten, als je meer dan 512 MB geheugen hebt) Je computer zou dan sneller worden: ik heb geen effect gemerkt. Zou het daar ook nog mee te maken kunnen hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan