Overschakeling naar windows 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Door een probleem bij de overschakeling van Windows 7 home 64 bi naar Windows 10 heb ik Windows 7 opnieuw moeten installeren.
Geen probleem...W7 staat er op maar kan geen verbinding maken met het internet (fout 651) en volgende drivers ontbreken in apparatenbeheer:

Ethernet installer
Onbekend apparaat
Sm buscontroller
Usb controller
PCI simpel communication controller.

Waar kan ik die eventueel downladen ?
Worden die niet geïnstalleerd samen met windows ?

Dat is bij de fabrikant van de computer en meestal weet Microsoft welke drivers je nodig bent maar vaak ook niet en drivers zijn er niet altijd voor de betreffende Windows versie. Dus het menu Ondersteuning op de site van de fabrikant of leverancier. Wanneer het geen merkcomputer betreft, dan zal je het merk moederbord moeten zoeken. Het staat in witte letters, meestal, tussen de sleuven voor insteekkaarten. Een programma als Speccy en Open Hardware Monitor kan het eveneens laten zien.

Er is nog de mogelijkheid dat je een stuurprogrammabestand rechts kan aanklikken en op het tabblad "Compatibiliteit" kan kiezen voor de betreffende eerdere Windows versie en dat het dan werkt. Netwerktoegang kan je altijd krijgen met een goedkoop insteekkaartje of een netwerkadapter (waar trouwens eerst USB voor nodig is en dat kan ook via een insteekkaartje).

Twee aandachtspunten: vaak zijn er een aantal dagen dat je weer terug kan naar de vorige Windows versie en download geen drivers van sites van derden omdat er dan meestal wat anders in die bestanden zit dan de drivers die je zocht. Dat kan trouwens gewoon niets zijn omdat ze jou dan als bezoeker gehad hebben.

Ook ik zal er binnenkort aan moeten om W10 te installeren en ik vrees die dag! :shocked:

Maar als ik met Aomei een volledige backup van de C schijf maak dan kan ik deze toch (tijdelijk) terug zetten en daarna opnieuw proberen W10 te installeren? Of zie ik dit verkeerd?

Door een probleem bij de overschakeling van Windows 7 home 64 bi naar Windows 10 heb ik Windows 7 opnieuw moeten installeren.
Geen probleem...W7 staat er op maar kan geen verbinding maken met het internet (fout 651) en volgende drivers ontbreken in apparatenbeheer:

Ethernet installer
Onbekend apparaat
Sm buscontroller
Usb controller
PCI simpel communication controller.

Waar kan ik die eventueel downladen ?
Worden die niet geïnstalleerd samen met windows ?

Merk en type moederbord?
En wat was het probleem met W10 dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan