Overschreven bestand terug krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaasvlieg

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2004
Ik heb een .doc bestandje overschreven... kan ik de oude versie nog terug krijgen??

ik heb wel een accoord gegeven om over te schrijven :rolleyes: en de computer nog niet opnieuw opgestart

is er een programma waarmee je zoiets kan terug zetten?

Ik deel de mening van puppie. Sorry héél weing kans, zoniet géén.

Je kunt via de zoekfunctie van Windows naar de naam van dat overschreven document zoeken waarvan je de extensie op alles(*) zet. Misschien vind je dat oude documnet wel, waarvan de extenise geen doc is, maar bijvoorbeeld .bak of .old.

Niet geschoten is altijd mis.

Dennis.

Geplaatst door Kaasvlieg
en de computer nog niet opnieuw opgestart
Dit is niet zo erg, het is wel erg wanneer je na het overschrijven van dat bestand nog een ander bestand had gesaved. Dan kun je dat bestand voordat het overschreven werd nooit meer vinden, want de sectoren waar eerst het bestand gezeten had, zijn nu vrijgegeven voor het gesavede bestand en is de FAT ook al bijgewerkt.

Dennis.

hhmm

ik heb pc inspector laten zoeken....... ik zie nu een hele rij met bestanden die dezelfde naam hebben (waaronder ik het had opgeslagen). Nu wil ik dus de meest recente bekijken, maar geeft in word zinnetjes met vierkantjes en rare tekens.......
is dit dan het maximaal haalbare?? :rolleyes:

>> edit: er staan ook heel veel .asd en .ink bestanden bij, kan je hier iets mee?<<

en je hebt het eerst laten herstellen en daarna pas openen in word.

overschrijven

volgens mij kun je een bestand niet overschrijven. Pas als de harddisk helemaal vol is worden bestanden die in de unallocated clusters staan ( dus bestanden die "normaal" verwijderd zijn) overschreven...........

door pc inspector laten opslaan

word wilde het eerst niet openen omdat ik geen conversie ding geinstalleerd had..... laten installeren.... en hij geeft die tekens

Geplaatst door puppie
en je hebt het eerst laten herstellen en daarna pas openen in word.

je kan toch een bestand dezelfde naam geven?? dan vraagt hij of je wilt overschrijven.......:confused:

en je klikt met je stomme kop op "ja"

Nee ik bedoel het terug gevonden bestand eerst laten herstellen en dan pas openen in word.;)

Het bestand wordt voor de gebruiker wel "overschreven" maar als je met een programma als bv Encase gaat kijken zul je zien dat op de harde schijf het oude bestand nog gewoon staat. De naam( verwijzing vanuit de fat) die is wel overschreven maar het bestand zelf niet........

Geplaatst door puppie
Nee ik bedoel het terug gevonden bestand eerst laten herstellen en dan pas openen in word.;)

hhmm klinkt logisch alleen weet niet hoe ik dat doe...........in pc inspector zie ik die optie niet... daar kan je hetgene wat er gevonden wordt weer opnieuw opslaan.... meer zie ik niet.... en in windows zelf herstellen??

Geplaatst door bruno-01
Het bestand wordt voor de gebruiker wel "overschreven" maar als je met een programma als bv Encase gaat kijken zul je zien dat op de harde schijf het oude bestand nog gewoon staat. De naam( verwijzing vanuit de fat) die is wel overschreven maar het bestand zelf niet........

dus met het programma encase zou het hele probleem opgelost zijn???:8-0:

Geplaatst door Kaasvlieg
maar geeft in word zinnetjes met vierkantjes en rare tekens.......
En als je in Word als RTF zijnde bestand laat opslaan en het vervolgens inleest?

Dennis.

opnieuw opslaan

Met pc inspector zou opnieuw opslaan op een andere partitie genoeg moeten zijn.

Eric.

Geplaatst door bruno-01
De naam( verwijzing vanuit de fat) die is wel overschreven maar het bestand zelf niet........
Dit gaat niet meer op wanneer na het overschrijven nog een andere schrijfoperatie (het saven dus) plaatsvindt.

Wanneer na het overschrijven v.e. bestand geen andere schrijfoperaties meer plaatsvinden, dan is het overgeschreven bestand middels tools nog wel te redden. Ik gebruikte indertijd de tools PCTools en Anadisk(FBI gebruikte deze tool ook)

Dennis.

Kon je via het systeem herstel nog uitvoeren op dat het systeem nog goed was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan