Overschrijding max intern geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bittert

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Hallo,

Ik wil het interne geheugen van mijn laptop uitbreiden.
Volgens fujitsu siemens kan mijn laptop max 2 x 512 mb aan.
Nu zit er 2 x 256 mb in.
Als ik een 256 eruit haal en er 1 x 1024 bij plaats wat zal er dan gebeuren?
Ik heb met het geheugen van mijn broertje zijn toshiba (zelfde type geheugen) 1 x 1024 en 1 x 512 erin gedaan. in windows gaf hij toen aan 1,41 Gb. het missende beetje is dat van de onboard videokaart?
Als hij het met die 1,5 gb deed zal hij het anders toch ook wel doen neem ik aan?
Wat gebeurd er normaal als er meer dan het maximale geheugen wordt geplaatst?

Alvast bedankt,

Thom

..... Ik wil het interne geheugen van mijn fujitsu siemens laptop uitbreiden.
Volgens hen kan er max 2 x 512 mb in..... nu zit er 2 x 256 mb in.
Als ik een 256 eruit haal en er 1 x 1024 bij plaats wat zal er dan gebeuren?

Geloof me, als ze bij de leverancier zeggen dat er maximaal dát in kan (dat is dus geen reclame voor jou apparaat!) dan gaat het echt niet goed als je er meer in plaatst!

En voor het overige: exploderen zal 'ie niet. Waarschijnlijk loopt hij bij het opstarten 'gewoon' vast, start windows niet meer op, of wordt slechts de laagste capaciteit gedetecteerd als je er 256 en 1024 in plaatst.

Bedankt,

Ik had dus ook even gevraagd wat er gebeurt als ik er wel meer in zou doen en volgens fujitsu siemens start hij dan niet op en geeft hij een fout, maar het is dus goed gegaan met mn broertje zijn geheugen erin waarbij hij wel alles detecteerde vandaar mijn verwarring...

Een geheugenslot bestaat meestal uit 2 banken, die verschillende groote kunnen aansturen, de databreedte kan divers zijn, 64 of 128 bits en daarbij ook nog de maximaal aangestuurde mb's, 64, 128 etc.

Dan heb je nog doublesided en singlesided geheugenreepjes, de nieuwere moederborden, lees chipsets kunnen beide soorten goed uitlezen, de oudere alleen een doublesided van 1 gig bv., dus 2 x 512 mb op 1 geheugenreepje of 1 x 512mb singlesided in hetzelfde slot.

Maar als het nu werkt, dan wil het toch?

Welk type laptop heb je?

Bedankt lange pier,

Ik heb een amilo A 1650G,
bij de winkel hier hadden ze geen info over de 1650G alleen over de 1650.

Dat geheugen had ik even als test gedaan en dat bleek dus te werken, wist wel dat in zijn toshiba tecra precies hetzelfde type geheugen hoorde dat vertelde de dealer hier.

Als het werkt, dan is er dus niks aan de hand? Dan kan het bijvoorbeeld geen schade aanrichten?:p

Alvast bedankt,

Thom

Kan ook alleen iets over de 1650 vinden, als je de 1650G zoekt kom je weer op de 1650 uit, en daar staat idd max. 1 gig. over 2 sloten, 2 x 512mb dus, weird.

Up to 1GB DDR SDRAM in 2 SO-DIMM slots

Ja ik had zelf ook rondgekeken en kwam ook weinig tegen vandaar dat ik ook gebeld had met fujitsu siemens.

Maar wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat mijn mobo ws double sided geheugen ondersteund en dat ik daarom misschien geluk heb en hij toch 1 gb mits double sided aankan?

verder kan dit geen kwaad?

nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan