Overschrijven van een berekend veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tedjeted

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2012
Beste allen, ik ben sinds kort bezig met acces.

Nu heb ik in mijn Db een aantal berekende datumvelden. Deze data zijn indicatief. Op enig moment moet de echte datum ingevuld worden in het veld van de berekende (voorlopige) datum. Hoe kan ik dit in een formulier zo maken dat die voorlopige datum te zien is en dat ik vervolgens de echte datum kan invullen (dus overschrijven) en opslaan.

Ik hoop op een simpele oplossing. Ik kom er in ieder geval niet uit.

Ted

Als je het datumveld in je formulier hebt gezet, en het veld heeft de opmaak <Datumnotatie>, kun je de optie <Datumkiezer weergeven> aanzetten. dan krijg je een kalender te zien als je in het veld klikt, en kun je simpel een andere datum selecteren.

De datumkiezer staat aan, maar hij vult de datum niet in. De gewone tekstvakken kan ik wel aanpassen. Daarom denk ik dat het komt omdat het een berekend veld is.

Een berekend veld moet je (in mijn ogen) zowiezo niet gebruiken; volgens mij is dat alleen maar verzonnen door Microsof bij een weddenschap wie op de ontwikkelafdeling de meest idiote toevoeging voor Access kon verzinnen. Dus als je daar mee stopt, dan ben je er vermoedelijk. Als we nu met zijn allen afspreken dat we nooit met berekende velden werken, dan is het in een volgende versie misschien weer verdwenen :)

Dan maar zonder berekend veld. In excel is het allemaal geen probleem.

Access is een database, geen rekenprogramma. Berekeningen maak je, als je die nodig hebt, in queries en zeker niet in tabellen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan