• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overschrijven wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

CygneVoler

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2015
Graag jullie hulp voor het volgende:

Met onderstaande code is het mijn bedoeling om de "tekst" middels het invoervak T7, in kolom i te overschrijven.
Maar de gegevens worden onderaan de laatste regel geplaatst.
Wat doe ik niet goed?

Code:
Sub Opslaan()
With Sheets("Artikelen")
lRij = .Range("i" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
.Cells(lRij, "i") = T7.Value

End With

End Sub

Laatst bewerkt:
In kolom I is goed maar hoe moet je code weten op welke rij dat moet gebeuren?

Nu bepaal je steeds de laatst gebruikte rij +1 in 'lRij = .Range("i" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1'
en dus wordt het gegeven uit T7 ook daar geschreven.
Laat eens weten op welke rij dat moet gebeuren.

Het is een "database" met vele regels. Het is de bedoeling dat datgene in kolom vermeld staat moet worden gewijzigd. Dat kan op regel 2 maar ook op regel 100 staan.

Bijlagen

Ik ben het moe om te zeuren maar
Een voorbeeldbestandje komt je tegemoed als je een Excelvraagje open doet.

haha Cobbe, dat is ook een oplossing maar dit heeft niet mijn voorkeur. Hetgeen je 'ziet' is een onderdeel van een groter project. Wanneer dit gefixed is komen er nog andere items de hoek omkijken. Maar dat is weer voor later.

De vraag die wij beantwoord mmoeten hebben is hoe we kunnen achterhalen op welke rij de gegevens bijgewerkt moeten worden...

Top Cobbe! Dat is idd wat ik bedoel. Vraag: Hoe kom je er op om een
Code:
aanpasregel = ArtCel.Row
te maken? Want dat is toch feitelijk het geen wat werkelijk is aangepast in de 'bewerking' en in 'aanpassen' ?
Nu wordt de volgende stap dat wanneer het ontvangen wordt dat de 'bestelde 'voorraad op nul (0) komt te staan en dus de technische voorraad gelijk komt aan de aanwezige voorraad.

Nu loop ik ff tegen iets aan: Nu heb ik het magazijn uitgebreid naar 27 kolomen. (uiteraard e.e.a. aangepast).
Code:
T1 = ArtCel.Offset(, 0)
    T2 = ArtCel.Offset(, 1) 
    T3 = ArtCel.Offset(, 2) 
    T4 = ArtCel.Offset(, 23) 
    T5 = ArtCel.Offset(, 24) 
    T6 = ArtCel.Offset(, 25) 
    T7 = ArtCel.Offset(, 24)
maar dan geeft ie een foutmelding op de
Code:
.Cells(aanpasregel, "i") = T7.Value
Enig idee waar dat aan kan liggen?