Overstap naar Ziggo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Vraagje: Ik ben van plan om naar Ziggo over te stappen en ik heb ontdekt dat de levering 2 weken duurt.. Ik ga er vanuit dat dit 14 werkdagen zijn dus in totaal 3 weken.
Alleen ik vraag me af ,ik zit nu nog bij T-mobile.
Als ik nu opzeg en ga dan een abonnement bij Ziggo nemen, wordt me contract dan gelijk opgezegd of gaat het nog week of drie duren?
Waarom ik het vraag.. Ik wil namelijk nog kunnen internetten tot dat ik de modem van Ziggo heb ontvangen..
Is dit mogelijk?
IK heb eigenlijk geen zin om 3 weken zonder internet te zitten....

Graag jullie antwoord
Mvg.

Laatst bewerkt:
Eerst Ziggo aanvragen en als je weet wanneer deze geleverd wordt, dan pas T-mobile opzeggen. Hou een overlapping van een week of 2 aan, om zeker te zijn dat je niet zonder internet zit.

Hoe je van 2 weken, 3 weet te maken is mij overigens een raadsel. De weken zoals Ziggo ze bedoeld, zijn dezelfde als beschreven in de dikke Van Dale. Hoef je verder niet aan te rekenen. :confused:

Je kan gewoon een beetje overlap aanhouden. Ziggo levert naar mijn ervaring gewoon netjes op tijd de benodigde spullen aan, waarmee je gelijk op internet kunt na aansluiten + activatie.

Tevens zal je zolang T-mobile nog levert, zelfs beide kunnen gebruiken: Ziggo gaat via de kabel, T-mobile over de telefoonlijn :P

Je moet gewoon naar een computer winkel gaan die daeler is van ziggo dan heb je ziggo aansluiting binnen 3 dagen werkend omdat die dealer je aanvraag doet op een vul scerm bij ziggo en je modem en alles meteen naar huis krijgt en ziggo.
T-mobile kun je meteen opzeggen per eerst volgende datum alleen heb je dan wel 2 internet aansluiting maar opzich is dat wel fijn als je met ziggo in het begin wat problemen zou krijgen kun je toch de eerst maand door blijven internetten door eeven de utp kabel om te steken. Alleen bij mij was het zo dat ziggo mijn andere internet provider heeft op gezegd omdat ik mijn vaste telefoon nummer mee wilde overnemen naar ziggo dan mag je zelf niet opzeggen.

Eerst Ziggo aanvragen en als je weet wanneer deze geleverd wordt, dan pas T-mobile opzeggen. Hou een overlapping van een week of 2 aan, om zeker te zijn dat je niet zonder internet zit.

Hoe je van 2 weken, 3 weet te maken is mij overigens een raadsel. De weken zoals Ziggo ze bedoeld, zijn dezelfde als beschreven in de dikke Van Dale. Hoef je verder niet aan te rekenen. :confused:

dank voor je reactie,
ja oke .. ik dacht dat de opzeggen ook automatisch ging maar het gaat dus niet automatisch en moet je dus zelf opzeggen
Op breedband winkel staat dat het binnen 2 weken wordt geleverd , waarom ik zo 3 weken zei is omdat veel bedrijven aan werkdagen houden en zaterdag en zondag niet meetellen vandaar.

Als jij op maandag naar een ziggo dealer gaat pc winkel dus heb jij op woensdag morgen internet van ziggo.
Dat automatischi opzeggen doen ze alleen als jij bij t-monile een vast telefoonnummer heb wat je mee zou willen nemen naar ziggo

Als je via internet besteld moet je ook weer die dag thuis zijn voor het pakket aan te namen of af te halen op een postkantoor en in de winkel krijgen jet het pakket mee dus minder zeik

Je moet gewoon naar een computer winkel gaan die daeler is van ziggo dan heb je ziggo aansluiting binnen 3 dagen werkend omdat die dealer je aanvraag doet op een vul scerm bij ziggo en je modem en alles meteen naar huis krijgt en ziggo.
T-mobile kun je meteen opzeggen per eerst volgende datum alleen heb je dan wel 2 internet aansluiting maar opzich is dat wel fijn als je met ziggo in het begin wat problemen zou krijgen kun je toch de eerst maand door blijven internetten door eeven de utp kabel om te steken. Alleen bij mij was het zo dat ziggo mijn andere internet provider heeft op gezegd omdat ik mijn vaste telefoon nummer mee wilde overnemen naar ziggo dan mag je zelf niet opzeggen.

oke, dus als ik via MediaMarkt bestel gaat het veel sneller zeg je he?
Maar als dus letterlijk 2 internetten werkend thuis heb gaan deze 2 providers dan niet moeilijk doen? Want net wat je zegt stel ik krijg problemen met instellen van de modem van Ziggo dan kan ik altijd nog op de oude provider internetten.. Is wel handig , 2e LAN aansluiting heb ik wel op me netwerkaart ... Alleen ik zit me toch af te vragen of T-mobile en Ziggo moeilijk gaan doen als ik 2 internetten thuis heb?

T-mobile gaat via Adsl dus niet via de kabel dus stel dat ziggo niet werk haal je de utp uit het ziggo modem die steek je in je t-mobile modem.
Of jij legt een tweede Utp kabel er bij die geleverd bij het ziggo modem 10 meter die markeer je bij de ziggo t-mobile dan hoef je alleen op je pc om te wisselen.

Mediamarkt verkoopt geen internet van ziggo alleen digitale tv dus je zult in je woonplaats of centrum zoeken naar een pc winkel die heb namelijk een inlog scherm bij ziggo waardoor ziggo na enkel seconde je aanvraag al heb en binnen 2 a 3 krijg je een activatie brief ziggo om het modem te activeren. Ik had het binnen 2 dagen op woensdag 17:00 uur besteld vrijdag om 10:00 al internet van ziggo

Laatst bewerkt:
T-mobile gaat via Adsl dus niet via de kabel dus stel dat ziggo niet werk haal je de utp uit het ziggo modem die steek je in je t-mobile modem.
Of jij legt een tweede Utp kabel er bij die geleverd bij het ziggo modem 10 meter die markeer je bij de ziggo t-mobile dan hoef je alleen op je pc om te wisselen.

Mediamarkt verkoopt geen internet van ziggo alleen digitale tv dus je zult in je woonplaats of centrum zoeken naar een pc winkel die heb namelijk een inlog scherm bij ziggo waardoor ziggo na enkel seconde je aanvraag al heb en binnen 2 a 3 krijg je een activatie brief ziggo om het modem te activeren. Ik had het binnen 2 dagen op woensdag 17:00 uur besteld vrijdag om 10:00 al internet van ziggo

dat is dan wel netjes , binnen 2 dagen had je je internet en bij problemen kan ik de t-mobile internet gewoon gebruiken :-)
Hier in Enschede heb je wel o.a Perfect-systems zitten enzo :-)
En houden ze nog beetje aan het belofte downloadsnelheid of? ik ga voor 40 mbit/s zal fijn zijn als ik 38 mbit/s kan halen..

Laatst bewerkt:
Als jij het pakket besteld voor 40 Mb dan krijg je 40 Mb kan zelfs soms wel iets hoger zijn maar eronder zit je nooit ik heb alles in een pakket plus 60 Mb down en 6 up ik download soms met 70 mb
En bij ziggo krijg je ook modem en router in een kastje. kortom bij ziggo is het zo waar je voor betaald krijg je ook daadwerkelijk niet zoals bij Adsl tot 20 mb en je hebt er maar 8 ofzo.
Ziggo heeft speciaal voor klanten een ziggo speedtest op de site

Als jij het pakket besteld voor 40 Mb dan krijg je 40 Mb kan zelfs soms wel iets hoger zijn maar eronder zit je nooit ik heb alles in een pakket plus 60 Mb down en 6 up ik download soms met 70 mb
En bij ziggo krijg je ook modem en router in een kastje. kortom bij ziggo is het zo waar je voor betaald krijg je ook daadwerkelijk niet zoals bij Adsl tot 20 mb en je hebt er maar 8 ofzo.
Ziggo heeft speciaal voor klanten een ziggo speedtest op de site

Dan is het wel mooi, krijg je de snelheid die je betaalt :-)
over T-mobile heb ik geen klachten, ik heb zeer stabiel verbinding in 2 jaar tijd viel amper 3 keer de verbinding weg en was met een resetje opgelost :-)
Ik mach zeker niet klagen als ADSL gebruiker , ik heb een 20 mbit/s verbinding en de wijkcentrale is 3.5 kilometer verder en haal ik 1460 Kb/s dus is dat wel netjes , ik ken mensen die amper 300 meter van af wonen en amper 1100 kb/s halen dus ik heb het wel dik in orde. Niks mis mee ,alleen ja ik wil wel wat sneller kunnen downloaden en vandaar dat ik naar Ziggo wil ;-) Voor de rest ben ik super tevreden met T-mobile :-) ik heb ook zitten denken aan kpn glasvezel .. maar als het zappen van kpn nog zo langzaam is dan ben ik snel uitgekeken trouwens.. Ik woon zelf in een apartement en glasvezel in een apartement aanleggen dat is ook wel een aardige moeite.. ik weet bij me ouders nog die op een normale woning wonen, ze hadden glasvezel bestelt het zal in januari worden aangelegd maar werd pas in mei in juni had me vader internet van kpn.. en buiten dat bij me ouders valt de verbinding regelmatig gewoon weg.. Dus ik heb zo mijn twijvels over kpn.. En bij ziggo dan? heb je vaak last van internet uitval of ?
Ja sorry dat ik zo veel vraag maar wil zo veel mogelijk informatie weten. En jij vertelt me heel duidelijk en goed :-)

Laatst bewerkt:
Ik ben al dik 7 jaar bij ziggo en eigenlijk nooit echte problemen gehad ik heb wel eens gehad dat mijn modem kapot ging maar goed die is en blijft eigendom van ziggo dus even bellen met ziggo doen ze meting en als ze in de meting zien dat het modem kapot is stuur ze gewoon een nieuwe dat duurt ook 2 a 3 dagen heeft te maken welke dienst ze gebruiken om te verzenden.

Ik heb 2 jaar geleden in de winter helemaal niks gehad alleen ruis op de kabel en tv maar goed daar had de hele wijk last omdat de verdeel kast niet goed dicht was waardoor er vocht ingekomen was en kortsluiting savonds rond 21:00 uur gebeld en smorgens voor 10:00 uur hebben ze het opgelost maar dat was dus niet het geval binnen 2 uur hadden de hele wijk weer ziggo omdat er meerdere klachten binnen waren gekomen had ze twee monuteurs gestuurt om 21:30 uur waren ze al ermee bezig plus ik heb per mail en per post een excusses brief ontvangen voor het ongemak en ziggo stuurt je altijd een mail als onderhoudwerkzamen zullen plaatsen in de buurt maar dat doen ze het snachts daar heb ik nooit hinder van gehad alleen dat ik wel het smorgens na het onderhoud ff modem uittrekken en op nieuw instekken en hoppa

Ooo dan kan ik gerust zeggen in mijn geval dat de kwaliteit van ziggo net zo goed is als t-mobile :-)

Dan kom ik ook binnen de kortste keren naar ziggo.

Dank jewel voor je uitgebreide uitleg , je hebt me weg gewezen dank je wel.
En iedereen die me probeerde te helpen dank je wel :-)

Gegroet !

Ik vind ziggo het alles beste goeie service en waar ik voor betaal dan krijg ik. maar succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan