Overstappen ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Wil zo zachtjes aan toch mar eens van HCC / XS4All ADSL af.
Iemand al ervaring met ADSL!Totaal van ComputerTotaal ?

Leek mij geen slechte aanbieding hoewel ik zowiezo toch wel wat
problemen verwacht met overstappen gezien de partijen HCC en XS4All :confused:

Groeten,

Jaap.

OK, misschien nu niet meer, maar op 4-11-08 nog wel. Ik weet niet of ik wel een provider / pakket wil dat 3 weken geleden nog in de testfase zat.

Ik bewonder overigens je standvastigheid!

Ook ik had ooit een abbo bij hccnet.nl en toen zij werden overgenomen door XS4ALL kreeg ik een keurig nette brief van XS dat zij weliswaar geen prijsverhoging zouden doorvoeren voor mijn hcc abbo, maar dat zij noodgedwongen wél de snelheid moesten knijpen, want voor het bedrag dat hcc mij in rekening bracht, konden en wilden zij diezelfde snelheid niet leveren. Ik heb toen XS gelijk maar de deur uitgeschopt.................... Onacceptabel natuurlijk een snelheidsverlaging.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, minder voor meer geld.

Zie ook mijn posts : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=367310&highlight=hccnet

Ook bij HCC loopt het nog steeds bergafwaards, nog steeds zo dat wanneer je je email gegevens wilt veranderen c.q. adressen wilt verwijderen wordt een link gegeven op de site naar de servicepagina's .
Vervolgens kom je op een pagina dat deze pagina's niet meer bestaan.
Er wordt nog steeds niet geantwoord op email en ik weiger hiervoor een duur
betaalnummer te bellen, noemt zich een computer club !
Nou ja, als ik HCC opzeg verdwijnen de emailadressen vanzelf [ hoop ik :) ]

Laatst bewerkt:
Kijk adhv de postcodecheck wat de mogelijkheden zijn en bepaal wat je zelf uit wil geven.Benoem criteria als stabiliteit,service enz en google even op lees op het forum.

....en ter aanvulling op het bericht hierboven mogelijk nog het volgende:
de vele forums over de vele providers schieten ook van links naar rechts (zo is mijn ervaring als ik zee hier en daar eens bezoek)

Voorbeeld: toen ik HCC / XS4All "bedankte" ging ik naar Speedlinq. De verhalen die je daarover las: daar lustten de honden geen brood van: slecht / dure servicelijn / administratieve puinhoop etc. etc.
Ik heb daar 10,5 maand zonder problemen een harstikke stabiele verbinding gehad en toen begon het gelazer. Uitvallen verbinding en wegblijven daarvan.
Abbo opgezegd en naar Orange gegaan (september 2007) Ik draai nu ruim 1 jaar op Orange breedband (sinds kort online) en heb welgeteld 1x een storing gehad van een middag. Verder altijd de klok rond een prima verbinding. Kijk vooral ook naar dit topic en trek een voorzichtige conclusie.

Toch zijn er velen die alleen maar gezeur hadden of hebben met Orange (Online). (als je de forums doorleest tenminste)

Ik denk dat de diverse geluiden op de forums derhalve met een korreltje of twee zout genomen dienen te worden, niet dat ze niet waar hoeven te zijn, maar getalsmatig kun je er wat vraagtekens bij plaatsen.

Ik denk dat tevreden mensen zelden de moeite nemen om hun tevredenheid te uiten. Ontevreden mensen daarentegen veel eerder. Daar zit wellicht statistisch dan ook de handicap van het geloofwaardig zijn van zo'n forum of niet. Immers, wat te denken van een forum waarop al 2500 mensen hun klachten hebben geuit. Da's veel denk ik, maar zou het ook niet uitmaken of de provider 200.000 klanten heeft of 500.000 klanten? Ik denk dat dan het getal van 2500 percentueel in een heel ander licht komt te staan. In het eerste geval is 1,25% ontevreden en in geval twee 0,5%. Dat zijn toch aanzienlijke percentuele verschillen.

De vergelijking gaat naturlijk niet helemaal op, want het zou wel verrekte toevallig zijn als er over 2 verschillende providers toevallig ook evenveel klachtentopics zijn. Het ging mij meer om de "idee". Netto klachtcijfers zeggen niet altijd álles.

Ik heb op 24 november op de website van ADSLTotaal alles aangevraagd, en tegelijk
XS4All telefonisch opgezegd zoals aangeraden wordt bij de overstaphulp.
Had nog wel een voorstel van XS4All verwacht om je als klant te houden maar nee hoor, geen interesse van hun kant verder.
Zowaar netjes een bevestiging gekregen van XS4All met einddatum contract.
Ook automatisch een bevestiging van KPN gekregen betreffende de einddatum van de ADSL lijn.
Kunnen die twee eventueel later nog wel facturen blijven sturen maar deze bevestigingen hebben we in ieder geval maar op schrift.

Keurig binnen 10 dagen een bevestiging van ADSLTotaal gekregen en een dag later het modem + gegevens binnen gekregen waarop de ingangsdatum waarop de nieuwe adsl lijn actief is [ zou 9 december moeten zijn ].
Nu dus [ 7 december ] nog een paar dagen wachten, ben wel benieuwd !

Tot zover dus alles volgens de regeltjes :thumb:

Jaap.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ondertussen 9 december, ADSL van XS4All vandaag eraf en brief binnen van ADSLTotaal dat de verbinding actief is.
Modem geinstalleerd, volgens de zeer duidelijke handleiding fluitje van een cent.
Moest alleen 1 belletje plegen naar de helpdesk omdat er geen verbinding met het modem gemaakt kon worden en ook niet met Internet Explorer.
Een instellinkje in de Lan verbinding stond nog op MxStream van KPN, zo gepiept en verbinding prima.
Zou eigenlijk in de handleiding moeten staan maar de helpdesk bellen [ tegen lokaal tarief ] is een kwestie vaan een minuutje wachten voor je iemand aan de lijn hebt.
Alleen de persoonlijke pagina op de website werkt nog niet, moet ik nog even achteraan.

Voorlopig alles dus naar wens.

Jaap.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan