....en ter aanvulling op het bericht hierboven mogelijk nog het volgende:
de vele forums over de vele providers schieten ook van links naar rechts (zo is mijn ervaring als ik zee hier en daar eens bezoek)
Voorbeeld: toen ik HCC / XS4All "bedankte" ging ik naar Speedlinq. De verhalen die je daarover las: daar lustten de honden geen brood van: slecht / dure servicelijn / administratieve puinhoop etc. etc.
Ik heb daar 10,5 maand zonder problemen een harstikke stabiele verbinding gehad en toen begon het gelazer. Uitvallen verbinding en wegblijven daarvan.
Abbo opgezegd en naar Orange gegaan (september 2007) Ik draai nu ruim 1 jaar op Orange breedband (sinds kort online) en heb welgeteld 1x een storing gehad van een middag. Verder altijd de klok rond een prima verbinding. Kijk vooral ook naar
dit topic en trek een voorzichtige conclusie.
Toch zijn er velen die alleen maar gezeur hadden of hebben met Orange (Online). (als je de forums doorleest tenminste)
Ik denk dat de diverse geluiden op de forums derhalve met een korreltje of twee zout genomen dienen te worden, niet dat ze niet waar hoeven te zijn, maar getalsmatig kun je er wat vraagtekens bij plaatsen.
Ik denk dat tevreden mensen zelden de moeite nemen om hun tevredenheid te uiten. Ontevreden mensen daarentegen veel eerder. Daar zit wellicht statistisch dan ook de handicap van het geloofwaardig zijn van zo'n forum of niet. Immers, wat te denken van een forum waarop al 2500 mensen hun klachten hebben geuit. Da's veel denk ik, maar zou het ook niet uitmaken of de provider 200.000 klanten heeft of 500.000 klanten? Ik denk dat dan het getal van 2500 percentueel in een heel ander licht komt te staan. In het eerste geval is 1,25% ontevreden en in geval twee 0,5%. Dat zijn toch aanzienlijke percentuele verschillen.
De vergelijking gaat naturlijk niet helemaal op, want het zou wel verrekte toevallig zijn als er over 2 verschillende providers toevallig ook evenveel klachtentopics zijn. Het ging mij meer om de "idee". Netto klachtcijfers zeggen niet altijd álles.