Overstappen naar NOD32

• Onderwerp starter Onderwerp starter aash
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aash

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Hallo,
Ik draai nu BitDefender 9 Standard en wou overstappen naar NOD32.
Is dit een goede keus?

Allebei prima anti-virusprogramma's, NOD32 is wat lichter, maar qua kwaliteit van het scannen maakt het niet veel uit.

Ik draai ook nod, is heel goed, nadeel is dat je een aparte firewal moet zoeken.

@ aash,

Heb je de BitDefender Internet Security of alleen de anti-virus?
Want anders, moet je zoals Karine zegt, nog een aparte firewall ( bijv. ZoneAlarm of Sygate ) gebruiken.

Ik draai zelf sinds enige tijd ook NOD32 (had hiervoor Norton, maar die maakte m'n PC erg traag) en ik ben laaiend enthousiast.:D Het gebrek aan een firewall wordt ruimschoots gecompenseerd door het uitstekende spywarefilter.

Voorheen draaide ik naast Norton Adaware en Spybot en iedere week vond ik wel weer spyware. Sinds ik NOD32 gebruik, vind ik nagenoeg niets meer en dat wat ik vind zijn onschuldige zaken.

Ik heb als Firewall overigens Kerio Personal Firewall draaien en ook die bevalt beter dan de ZoneAlarm die ik hiervoor had.:thumb:

Heb ook Kerio, maar die maakt niet al de poorten onzichtbaar.

Bij mij is alles dicht omdat ik achter een router zit met ingebouwde firewall, maar toen ik hem bij een vriend installeerde waren er poorten zichtbaar.

Gebruikte zelf ook NOD32, ben er ook heel enthousiast over, lichte virusscanner, redelijk snelle scanner, vindt veel, kortom: topper!:thumb:
Heb nu Kaspersky, die ook erg goed is.
Maar BitDefender is ook een prima scanner.

En als firewall: sinds jaar en dag Sygate

BitDefender Antivirus (geen internet security) en als firewall Sygate Pro maar als ik overstap naar NOD32 moet ik ook een nieuwe antispyware gaan zoeken of niet?

NOD32 heeft wel wat van anti-spyware maar dat is niet genoeg, dus ja een nieuw anti-spyware programma is wel nodig.

Een anti-spyware programma wat goed preventief werkt is Spywareblaster, hier de handleiding.
Als anti-spyware scanner kan je Ad-Aware gebruiken ( hier handleiding ) en Spybot Search & Destroy.

Dus met BitDefender heb ik geen extra anti-spyware nodig of wel?

Ook, met NOD32 en met BitDefender Antivirus heb je een anti-spywareprogramma nodig.

Maar BitDefender heeft een ingebouwde anti-spyware functie en hij vind meer spyware dan NOD32. En welke anti-spyware programma zou ik dan nemen (graag een hele goede hoeft niet gratis te zijn)

BitDefender heeft het wel, maar het is beter om er nog een los anti-spywareprogramma bij te hebben.

Goede anti-spywareprogramma's:

- Spywareblaster ( preventief, gratis )
- Spybot Search & Destroy ( preventief en scanner, gratis )
- Ad-Aware SE en dan Personal of andere versie ( Personal = gratis = geen bescherming ) en de andere = betalen = wel bescherming
- AVG Anti-Spyware ( je hebt de free version en de betaalde ) free version = gratis = geen bescherming en betaalde versie = betalen = wel bescherming.

In de winkel heb ik Webroot Spy Sweeper gezien, is het een goede antispyware?

Spy Sweeper is een goede anti-spyware maar er zijn prima programma's die minstens even goed zijn ( zelfs beter in mijn ogen ) maar dan gratis.:thumb:

Maar als je Spy Sweeper wil kopen, het is een prima programma.

Oke bedankt, als jij vind dat er ook gratis anti-spyware is die beter is dan betaalde, porbeer ik die wel.

Probeer die gratis programma's eerst, die zijn prima.
Heb je dan nog problemen ( wat ik niet denk ) kan je altijd nog een ander programma kopen.

En dan had ik nog een vraagje, ik heb een scan met bitdefender uitgevoerd en die vindt virussen maar ik kan ze niet verwijderen.
Ze zitten in C:/RECYCLER

Wat moet ik doen?

Met BitDefender kan je niet in de Veilige Modus, dus het moet anders:

Download het programma Eraser ( klik hier voor directe downloadlink ). Installeer het en selecteer alle bestanden in de map C:\RECYCLER ( eventueel Verborgen bestanden en mappen aanzetten ) en dan rechtsklik en dan Eraser gebruiken. En dan pc opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan