overstappen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Goedendag,

Ik heb nu Multikabel Power voor internetten en bellen via de kabel. De service bevalt goed.
Voor downloaden uit de nieuwsgroepen maak ik gebruik van Eweka (e.7,50)
Dit laatste omdat Multikabel een downloadlimiet heeft uit de nieuwsgroepen van 50 gb

Recentelijk kwam er een vertegenwoordiger van KPN aan de deur met een aanbieding
KPN internetplusbellen voor 42,95 (onbeperkt bellen/3 mb downloadsnelheid)

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1210935

Ik heb daar een paar vragen over:

1. Is het interessant om over te stappen
2. Zitten er geen áddertjes'onder het gras? Zo wil ik natuurlijk wel blijven downloaden uit de nieuwsgroepen zoals ik nu ook onbeperkt alle nieuwsgroepen kan bereiken.

Wie heeft er antwoord (of ervaring) met deze aanbieding.

thnx

Ger

InternetPlusBellen is op zich wel interessant naar mijn idee. Hangt er een beetje van af hoe veel en waarheen je normaalgesproken belt. Zelf heb ik aanvankelijk besloten er op over te stappen. Maar ik moet eerst wachten tot mijn Wanadoo/Casema contract afgelopen is. Ik heb al opgezegd, maar dat wordt pas effectief op 1 januari 2007. KPN heeft op zijn (haar) beurt middels asociale terreurtelefonische verkoop mij vast wel een Experiabox in de maag gesplitst. Ik zei nog tegen die mevrouw die van geen wijken wist dat ik nog niet wist wanneer ik van mijn huidige provider af zou kunnen zijn. Omdat ik het product wel wilde (op termijn) was ik minder weerbaar dan normaal, en hup: daar staat al maanden een kartonnen doos van KPN in mijn huiskamer. Dicht. Hoewel de dame aan de telefoon mij vertelde dat zo lang ik de Experiabox niet aansloot/activeerde, de meter niet zou lopen, krijg ik sinds twee maanden nooit door mij goedgekeurde automatische afschrijvingen voor mijn kiezen. Ze vonden het kennelijk te lang duren. Ik heb gebeld met die servicedesk en die waren met mij eens dat het niet klopte. Maar ze konden de situatie niet ongedaan maken. Nu krijg ik vrolijke boze brieven dat ze het internetsignaal van mijn aansluiting halen als ik niet alsnog betaal (betalingen zijn natuurlijk door mij teruggedraaid). Mooi. Prima.

Ik zit nu dus in een klachtenprocedure om te zorgen dat ik niet maandelijks rekeningen krijg voor een product wat ik wél wil hebben, maar niet nú. Zucht. Om het per 1 januari weer allemaal aan te laten zetten...

Wat ik hiermee wil zeggen is dat naar mijn persoonlijke mening het InternetPlusBellen wel interressant is, maar dat KPN zó fanatiek in zijn/haar strijd zit om niet al zijn/haar klanten te verliezen aan al die andere VoIP aanbiedende providers, dat dat een veel te agressief (claimerig, hebberig) verkoopbeleid oplevert.

Denk dus drie keer na voordat je licht instemmend kucht wanneer je met hen spreekt.

Verder succes met je afweging!

overstappen bis

Hartelijk dank voor je reactie.
Veel van dit soort zaken zijn herkenbaar. Juist omdat KPN haar concurrentiepositie wil verstevigen zijn er vertegenwoordigers aan huis gekomen.
Het is voor mij echter zo ondoorzichtig geworden dat ik mij afvraag of er addertjes onder het gras zijn bij deze KPN aanbieding.

Helaas geeft je reactie geen antwoord op het downloaden uit de nieuwsgroepen.
Dat is voor mij het belangrijkst.
Ik download nu met Eweka (als externe partij) samen met de provider Multikabel
Ik wil weten of er geen truucjes zijn wat dit betreft op het moment dat ik met KPN in zee ga.
Wellicht nog iemand anders die wil reageren?

thnx

Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan