overstappen op linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Berichten
142
Hallo,

Ik ben dus van plan om over te stappen op linux, even voor de duidelijkheid: ik ben helemaal nieuw op het gebied van linux ;)

nu is mijn vraag, zijn er verschillende versies, net als bij windows: xp, vista etc..
zoja? welke kan ik dan het best installeren? dit is info van mn pc:

processor: AMD Athlon 2600+ (2.13GHz)
geheugen: 1280 mb (256 md + 1 gig die hebt ik er zelf bijgeprikt)
videokaart weet ik zo even niet, er staat standaard windows xp home edition op..
het is een hp pavilion 734.nl

Het liefst heb dat dual boot, volgens mij is dat dat er 2 besturingsystemen op staan..
ik wil dus linux gaan gebruiken en soms ook even windows xp..

graag jullie reactie:D
 
Er zijn best veel linux systemen te gebruiken. Ik zelf gebruik ubuntu hier ook via een dual boot. Als je de cd download en brand kun je eerst eens een live sessie draaien. Je kan dan eens kijken of alles goed werkt bij je.
Je kan de cd via de volgende website downloaden http://www.ubuntu-nl.org/
Op die website kun je ook veel informatie vinden wat er allemaal mogelijk is.
 
okee, voor die dualboot zal ik wel even googelen..

dan nog een vraagje: wat als mijn wlan adapter niet werkt onder linux.. ik heb een belkin wireless g adapter..
 
hmm, ik heb nu de iso gebrand (met speciale brandsoftware daarvoor) maar als ik mn pc opnieuw opstart met de cd erin start gewoon windows op..
 
Bevalt het een beetje?
 
GEWELDIG!

alleen jammer dat shokwave niet ondersteunt word.. is daar een oplossing voor?
 
ik heb dat op die pagina allemaal al gedaan ja, als ik naar de site van adobe ga en ik wel de shockwave player installeren staat er "Sorry, your platform is not supported."
 
Sorry dan kan ik je niet helpen. Ik ben wat op het internet aan het zoeken en daar staat dat je dit eigenlijk niet echt nodig hebt. Hopelijk voor jou komt er snel een shockwave uit voor linux.
 
oh, ḱ heb het al: met wine de windows versie van firefox downloaden en dan installeren ;) dan lukt het wel als het goed is :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan