Overstappen van Windows Live Mail naar Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Berichten
505
Graag wil ik overstappen van Windows Live Mail 2012 naar Thunderbird, kan dit zo maar?.
Als dat mogelijk is kan ik dan ook alles overzetten naar Thunderbird zoals mail, contacten, accounts en de zelf aangemaakte mappen enz... Ten tweede kan ik dan alsnog ook nog Windows Live Mail 2012 blijven gebruiken op dezelfde pc zonder alle gegevens kwijt te raken.
Ik zou het op prijs stellen als mij daar iemand verder zou in kunnen ondersteunen of dit ook een goede keuze is om over te stappen, ik doe dit naar aanleiding doordat onze grote vriend MS heeft besloten te stoppen met WLM ondersteuning te geven aan alles wat @live enz.. van naam heeft en dit in principe helemaal wil gaan uitkleden.
Graag advies in deze en als het gaat graag antwoord op bovenstaande vragen waarvoor mijn dank.
 
Ik begrijp de uitleg op deze website, nu nog graag een antwoord of mijn Windows Live Mail dan ook nog bruikbaar is of dat alles weg is door het exporteren van de accounts, contacten en mails. Graag even een antwoord op deze vraag alvorens ik de overstap naar Thunderbird ga uitvoeren. Wij willen Windows Live Mail nog even gebruiken als backup als was mis gaat want we kunnen niet zonder mail programma.
 
als je je mail als imap kiest ipv pop3 kun je de zaak naaste elkaar blijven gebruiken.
Als je mail al imap was is er helemaal geen probleem.

Als het pop3 was en je neemt weer pop3 dan kunnen er verschillen ontstaan.
 
Hallo, nee alle accounts zijn pop3 helaas. Ik heb geen ervaring met IMAP daar ik nooit iets anders heb gebruik als pop3 zal wel van de oude hap zijn, maar kan dit dan verandert worden en indien ja blijven dan toch alle accounts werken? zoals aangegeven zonder mail kunnen wij hier absoluut niet vandaar ook de vraagstelling om erger te voorkomen met Windows Live Mail 2012 nu al over te stappen op Thunderbird alvorens MS de @live niet meer gaat ondersteunen enz.. Zou ook eens graag naar Outlook willen overstappen maar daar schijnt het niet mogelijk te zijn alles te exporteren/importeren uit je Windows Live Mail 2012 (zie #1) in mijn situatie daar wij hier het Office 2010 pakket 64 bit gebruiken? en dit alleen maar mogelijk is met 32 bit.
 
gewoon thunderbird installeren en bij het aanmaken van je account(s) voor imap kiezen.
De rest volgt vanzelf.
Je krijgt de vraag og je een nieuw e-mailadres wilt. Nou dat wil je niet.
Links beneden voor dit overslaan en bestaand e-mailadres kiezen.
De rest gaat vanzelf, als je maar imap kiest.

succes.
 
Bij nader onderzoek komen we tot de conclusie dat IMAP de mail op de server binnenhaalt en vandaar uit is te benaderen met een mail programma, dat is nu juist wat we niet willen vandaar toendertijd is gekozen voor pop3.
Hoe nu tewerk tegaan om alles over te zetten van Windows Live Mail naar Thunderbird, graag info omtrent deze vraag waarvoor dank.
 
Laatst bewerkt:
Imap laat alles op de server en is van alle kante te benaderen Thunderbird, mobieltje, outlook, etc.
Waar je het ook bekijkt is het overal hetzelfde.

Pop3 download de mail en is dan weg op de server.
Als je wat verstuurt blijft dat op het device bekend, maar andere devices zullen dat nooit zien.
Dus deze info zal nooit synchroon lopen.

m.a.w: Imap altijd alles het zelfde.
Pop3: er ontstaan steeds meer verschillen op verschillende devices.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Message_Access_Protocol
https://nl.wikipedia.org/wiki/Post_Office_Protocol

Succes er mee.
 
Imap.. dat klopt dan wel... maar dan moet je account qua grootte wel geschikt zijn om jaren lange mails (>15j) te bewaren (veel genealogie en andere historische mails die ik absoluut niet kwijt wil). In die 15j is er al zoveel aan allerlei on-line mail veranderd, daar wil ik niet afhankelijk van zijn.

Ik laat gewoon ca een maand de mail op de server staan met Pop3 en dan ruim ik selectief op. Ik heb het dan al op 2 plaatsen binnen gehaald en af en toe maak ik nog een extra backup voor op onze server.

Voor minder belangrijke bewaar mail gebruik dan Hotmail, die ik dan af en toe download als pop3, zodat ik vd meeste mail een backup heb.
 
Wij zijn toch van plan Thunderbird met pop3 tegaan gebruiken nu alleen nog een goede tip hoe we alles kunnen overzetten en dan bedoelen we alle accounts, contacten, e-mails en zelf aangemaakte mappen enz.. eigenlijk zo beetje alles wat Windows Live Mail ons ook jarenlang heeft geboden, wie o wie kan hier duidelijkheid in zijn zodat we dit met een gerust gevoel kunnen uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan