[overstappen] Van Windows xp naar Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkie007

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Berichten
5
Stel je voor
Jij hebt een bedrijf waar je plus minus 100 man hebt werken

je werkt momenteel met windows xp en je vraagt je af of je overstapt naar linux of het op xp houdt

Doe je dit wel of doe je dit niet? (vista neem je zowiso niet)

en dan heb ik de volgende vragen:

welke is betrouwbaarder
wat gaat me het kosten (overstappen)
(welke is veiliger)
Wat gaat het me kosten
Is scholing van de medewerkers nodig
wat zijn de systeemeisen die ik nodig heb( processor snelheden, intern geheugen, groote vd harde schijf, welke kaarten, muis, scherm, toetsenbord, dvd)

wat zijn de voor en nadelen

extra onderhoud nodig?

wie kan mij hiermee helpen?
 
Dus je moet alles nog nieuw kopen.......
of is het een vraag die je moet uitwerken voor een cursus ??
 
Niet doen !!
Linux of eigenlijk een distributie biedt geen enkele ondersteuning als er iets fout gaat.
Voor zover mij bekend zijn er ook geen IT bedrijven die enige garantie geven op Linux.
Tenzij je het zelf aandurft om over te stappen en zelf de volledige verantwoording neemt bij problemen.

Dit platvorm is als je bedrijfsadministraties wilt gaan draaien voorlopig nog weggelegd voor de hobbyisten onder ons. Natuurlijk bestaat er goede software om onder Linux te draaien en deze verschilt zelfs niet zoveel van Microsoft Office.
 
Dus je moet alles nog nieuw kopen.......
of is het een vraag die je moet uitwerken voor een cursus ??

nee, je hebt nu al een pc voor elke medewerker met windows xp erop

en je wilt mischien overstappen naar linux.

je vraagt je af of je nieuwe spullen moet kopen of de oude spullen kan houden

het is een school vraag ja

probeer een beetje info bij elkaar te krijgen

en waar kan dat beter dan op een computerforum
 
Er zijn genoeg distibuties die door bedrijven worden aangeboden, met ondersteuning en service mogelijkheden, even zoeken ernaar.

Suse/Novell, Redhat zijn er een paar die enterprice distributies leveren.
 
Huiswerk vragen kijk hier eens --> klik <--
 
Ik begreep je wel...
Daarom sluit ik ook niet......
Maar vertel wat je al hebt......
 
Ik begreep je wel...
Daarom sluit ik ook niet......
Maar vertel wat je al hebt......

nou kijk ik dacht dus als ik als linux versie Fedora Core 4 neem.
leek mij redelijk nieuw, want je moet er 2 a 3 jaar verder mee kunnen

dan heb je deze systeemeisen:
Processor
Minimaal: Pentium-class — Fedora Core 4 is geoptimaliseerd voor Pentium 4 processors, maar ondersteund ook oudere processors (zoals Pentium, Pentium Pro, Pentium II, Pentium III, en AMD en VIA varianten). Daar is voor gekozen omdat dit de beste prestaties levert.
Aanbevolen voor text-mode: 200 MHz Pentium-class of beter
Aanbevolen voor grafische mode: 400 MHz Pentium II of beter
AMD64 processors (Athlon64 en Opteron)
Intel processors met Intel® Extended Memory 64 Technology (Intel® EM64T)
Het echte minimum is overigens volgens de documentatie een 386 met 4MB RAM (text mode), maar ik wens je veel succes met installeren als je zo'n computer hebt...

Harde Schijf
Benodigd voor 32-bit x86 systemen:
Aangepaste Installatie (Minimaal): 620MB
Server: 1.1GB
Personal Desktop: 2.3GB
Werkstation: 3.0GB
Aangepaste Installatie (Alles): 6.9GB

Benodigd voor 64-bit x86_64 systemen:
Aangepaste Installatie (Minimaal): 900MB
Server: 1.5GB
Personal Desktop: 2.7GB
Werkstation: 3.4GB
Aangepaste Installatie: (Alles) 7.5GB

Werkgeheugen
Benodigd voor 32-bit x86 systemen:
Minimaal voor text-mode: 64MB
Minimaal voor grafische mode: 192MB
Aanbevolgen voor grafische mode: 256MB

Benodigd voor 64-bit x86_64 systemen:
Minimaal voor text-mode: 128MB
Minimaal voor grafische mode: 256MB
Aanbevolen voor grafische mode: 512MB


en dan windows xp
VERPAKKING Drie eenheden per system builder disributieverpakking; een verpakking van 30 eenheden is verkrijgbaar in bepaalde talen. Ook verkrijgbaar in enkelstuksverpakking.
COMPUTER* Een pc met een processor van 233-MHz of sneller; 300 MHz aanbevolen (processor uit de reeks
Intel Pentium/Celeron/Centrino, AMD K6/Athlon/Duron, of vergelijkbare processor aanbevolen)
GEHEUGEN Aanbevolen: 128 MB RAM (64 MB minimaal vereist; kan ten koste gaan van prestaties en sommige toepassingen)
HARDE SCHIJF 1,5 GB vrije schijfruimte (bij installatie via een netwerk kan extra schijfruimte vereist zijn)
DRIVE Drive voor cd-rom of dvd
MONITOR Super VGA (800 x 600) of een video-adapter en monitor met hogere resolutie
OPTIONEEL Keyboard, Microsoft Mouse, Microsoft IntelliMouse® of vergelijkbare muis

28.8-Kbps modem of faxmodem en service provider zijn vereist voor Internettoegang
(plus eventuele kosten voor een service provider)

Voor geluid zijn een geluidskaart en speakers of hoofdtelefoon vereist (USB-speakers vereisen een computer met USB-ingangen)

Voor Remote Assistance moeten beide gebruikers Windows XP draaien en verbonden zijn via een netwerk

Voor het afspelen van video-dvd’s is een dvd-drive nodig, alsmede een dvd-decoder card of dvd-decodersoftware en 8 MB aan video-RAM
Het vastleggen van video met Windows Movie Maker vereist een bruikbaar digitaal of analoog videoapparaat, een processor van 400-MHz of sneller is nodig voor het vastleggen van digitale videofilm



dan vroeg ik me dus af of je dan nieuwe pc's moet kopen of de oude kan upgraden?
 
Probeer de meeste computers gewoon op een XP/Vista dual boot te draaien, en ook een paar pc's over VMware te draaien. VMware emuleert meerde os'en voor je, en is heel erg netwerk-based (alles is dus uitwisselbaar). Het ondersteunt externe workspaces, etc...

De XP/Vista computers zijn natuurlijk voor het allerdaagse gebruik, want de meeste ontwikkelingen vinden nog steeds op Microsoft gebied plaats :thumb:
 
@spree en @sniffysniper

Lees de vraag nog eens en bekijk dan jullie antwoorden.
De TS vraagt wat voor voordeel het ene bij het andere heeft.
Het is een gecreeerde vraag........
Vertel dan niet dat urbuntu de beste is of dat er een deel op xp en een deel op linux moet werken/
TS wil dus de voor en tegens weten van deze besturingsystemen...hij wil graag weten tegen welke problemen hij kan aanlopen......
 
@spree en @sniffysniper

Lees de vraag nog eens en bekijk dan jullie antwoorden.
De TS vraagt wat voor voordeel het ene bij het andere heeft.
Het is een gecreeerde vraag........
Vertel dan niet dat urbuntu de beste is of dat er een deel op xp en een deel op linux moet werken/
TS wil dus de voor en tegens weten van deze besturingsystemen...hij wil graag weten tegen welke problemen hij kan aanlopen......

dankje :thumb:
 
Niet doen !!
Linux of eigenlijk een distributie biedt geen enkele ondersteuning als er iets fout gaat.
Voor zover mij bekend zijn er ook geen IT bedrijven die enige garantie geven op Linux.
Tenzij je het zelf aandurft om over te stappen en zelf de volledige verantwoording neemt bij problemen.

Dit platvorm is als je bedrijfsadministraties wilt gaan draaien voorlopig nog weggelegd voor de hobbyisten onder ons. Natuurlijk bestaat er goede software om onder Linux te draaien en deze verschilt zelfs niet zoveel van Microsoft Office.

je zou verbaast staan over de hoeveelheid bedrijven die op linux draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan