• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overuren apart vermelden, pas vanaf meer dan 8 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Hallo allemaal, is het mogelijk om overuren apart te vermelden in dezelfde cel als waar de berekening wordt gemaakt?
Ik heb in de cellen A6, B6 enz. de optelsom van gewerkte uren. Als ik er 8 heb gemaakt gebeurt er niets, zodra ik er 9 heb gemaakt wil ik dat er 8 + 1 komt te staan. Als ik er 6 heb gemaakt wil ik dat er 6 komt te staan. Het gaat dus puur om de dagen dat ik meer dan 8 uur heb gewerkt.
Een vaste opmaak is geen optie, omdat ik pas wil dat zoiets gebeurt als ik meer dan 8 uur heb gewerkt. Een variabele opmaak ([$8 + ]) is volgens mij niet zo in te stellen dat hij actief wordt als het meer dan 8 is en mijn kennis van macro's is nog steeds niet zo goed... :o

Laatst bewerkt:
fun_surfer,
Met hulpcel maar als tekst, dus is er niet mee te rekenen.

Laatst bewerkt:
Beste Cor, allereerst bedankt voor je reactie. Ik werkte al met hulpcellen dus de optie die je aandraagt is perfect bruikbaar, voorts is het alleen bedoeld als weergave dus er hoeft ook niet meer mee gerekend te worden. Heel erg bedankt dus! :thumb:

Funsurfer,

Je vroeg toch om dezelfde cel? Zo kan het dus ook, maar dan zonder hulpcel.

Groet,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Aha, ik had al een oplossing toegepast met ideeën uit CorVerm's werkblad, maar zelf was ik deels tot jouw formule gekomen. Bij mij werkte deze formule echter niet, maar nu zie ik dat dat door het woordje 'TEKST' moet komen; die had ik achterwege gelaten en zodoende kon Excel hier dus niets mee.
Bedankt dus voor je formule, grtz art. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan