• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overuren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWendigo

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Na een paar probeersels moet ik mijn toevlucht hier zoeken.
Met het bereken van uren geen prob. zolang het een vast getal is . Stel : in de maand sept. heb ik 44.25 uren over . De volgende maand gaan daar 10.75 af (op zich geen probleem)
dan krijg ik 33.5. maar de volgende maand komen er daar 5.17 bij. nu begint het prob. hoe krijg ik gedaan dat 44.25 in de maand sep. staat en er in de maand okt. 33.5 komt en inde maand nov dan 38.67 komt te staan . Kan dit dan auto. worden door gezet naar de volgende maand . Of kan dit op week basis berekend worden . Iemand enig idee ?
Alvast thx.

Ik ben even met je tekst aan de slag gegaan, maar begrijp hem niet. Misschien kun je voorbeeld in een bestand zetten.

Groet,

Rob

Hallo,

Heb iets gemaakt in excel. Bedoel je zoiets? Ik ben voor het gemak uitgegaan van te werken uren van 156 uur per maand. Is uiteraard om te zetten naar de actuele situatie. Verder heb ik de kolom met gewerkte uren in één keer ingevuld. Je kunt natuurlijk ook nog een deel vullen waarin je de gewerkte uren per dag per maand invult en deze vervolgens in een totaaltelling laat zetten in de kolom gewerkt.

Groet, Floyd

Bijlagen

Geplaatst door rdg1314
Ik ben even met je tekst aan de slag gegaan, maar begrijp hem niet. Misschien kun je voorbeeld in een bestand zetten.

Groet,

Rob

Wat ik bedoelde : als nieuwe werknemer vertrekt men van 0 op het einde van de maand heb ik bv: 158 uur gewerkt waarvan 10 over die komen apart vermeld , nu de volgende maand werk ik 160 uur waarvan 12 uur over gewerkt deze 12 worden bij die 10 van de vorige maand geteld dus mijn saldo bedraagt 22 over uren . Nu de volgende maand werk ik 140 uur nu heb ik 8 uur tekort en die gaan van mijn 22 uren af .
Is dit zo een beetje duidelijk? En anders zal ik straks er een bestandje opzetten.

Geplaatst door Floyd
Hallo,

Heb iets gemaakt in excel. Bedoel je zoiets? Ik ben voor het gemak uitgegaan van te werken uren van 156 uur per maand. Is uiteraard om te zetten naar de actuele situatie. Verder heb ik de kolom met gewerkte uren in één keer ingevuld. Je kunt natuurlijk ook nog een deel vullen waarin je de gewerkte uren per dag per maand invult en deze vervolgens in een totaaltelling laat zetten in de kolom gewerkt.

Groet, Floyd

ik heb op jouw bestandje gezet wat ik bedoel en hopelijk is het een beetje duidelijk.
Alvast thx.

Bijlagen

Hoi,

Volgens mij klopt het wel en is het precies wat je wil. Ik heb nu de aantallen aangepast en ben uitgegaan van 148 uur werk. Vervolgens aangegeven 158, dan 160 en de daarop volgende maand 140 uur. Zoals je in de saldokolom ziet wordt telkens het juiste saldo aangegeven. En dat saldo heeft uiteraard weer consequenties voor de daarop volgende maand.

Groet, Floyd

Bijlagen

Geplaatst door Floyd
Hoi,

Volgens mij klopt het wel en is het precies wat je wil. Ik heb nu de aantallen aangepast en ben uitgegaan van 148 uur werk. Vervolgens aangegeven 158, dan 160 en de daarop volgende maand 140 uur. Zoals je in de saldokolom ziet wordt telkens het juiste saldo aangegeven. En dat saldo heeft uiteraard weer consequenties voor de daarop volgende maand.

Groet, Floyd

Morgend ,
eerst wil ik je bedanken
maar ik snap niet goed je opzet .
Stel we gaan er altijd van uit dat iemand 148 uur werkt per maand . Maar hoe kom je aan die 296 uur? En waarom ? En waarom die 318 uur om dan tot 22 tekomen , sorry maar dat snap ik niet . Er zal wel een logische verklaring voor zijn maar ik zie ze niet voor het ogenblik :o
ik ga er van uit dat ik 148 uur maar werk er 158 uur dus heb ik 10 over (als ik die bij mijn overuren tel krijg ik 58 (die staan bv in cel AU5)uur) de volgende maand werk ik er 145 heb ik dus 3 tekort en die zouden moeten afgetrokken van de 58 maar dan autom. heb ik er dan weer teveel die komen er dan weer bij. Bestaat daar geen formule voor?
Ik zelf had eerst gedacht van met twee kolomen te werken en met volgende formules mar dat is te omslachtig omdat ik mijn 58 uur daar nergens ingepast krijg .
=ALS(O14>0;58;0) maar omdat die 58 constant veranderd blijft dat niet juist.
=+ALS(O14-S14>0;O14-S14;0)
=ALS(O14-S14<0;S14-O14;0)
bestaat geen mogelijkheid om dat samen in één cel te krijgen?

Hoi,

Om de telling goed te laten verlopen heb ik deze kolommen nodig. De eerste kolom (te werken) bepaalt hoeveel uur je per maand moet werken. Is een eenmalige instelling. De tweede kolom hoef je niet in te vullen, want daar zorgt een formule voor. Die 318 is het totaal (wordt opgeteld door de formule) en op grond daarvan wordt het saldo uitgerekend. De enige kolom die jij hoeft in te vullen is de kolom Gewerkt. Daar vul je het aantal uren in dat je in een bepaalde maand gewerkt hebt. Excel vergelijkt dat met wat je had moeten werken en met het saldo van de vorige maand. Nogmaals als je alleen de kolom Gewerkt invult gaat de rest vanzelf. Je kunt zo controleren of het klopt: zet in de kolom Gewerkt steeds 148 uur en je zult zien dat het saldo steeds 0 is. Voor de duidelijkheid had ik misschien de kolom Saldo als laatste moeten weergeven, maar dat is een detail.

Groet, Floyd

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Floyd
Hoi,

Groet, Floyd

Hoi,
ik stuur hier een bestandje mee om te laten zien hoe ik het zie .Zoals je ziet kan ik alles tellen wat ik nodig heb maar ik krijg de reeds gemaakte overuren er niet bij geteld of af geteld . Alvast thx

Bijlagen

Volgens mij heb je niet het goede bestand geplaatst. Dit is het eerste bestand dat ik postte.

Hoi Floyd en TheWendigo,

Jullie creëeren een vervelend probleem.... :

Ik - en anderen ongetwijfeld - willen best meedenken aan de oplossing van de vraag, maar jullie maken dat onmogelijk.
Deels reageren jullie via dit forum en deels via email.
Graag een keuze.
Óf handel het verder af via je privé-mail, of via dit forum maar niet beide.

Bovendien leren de bezoekers aan dit forum niet van de mogelijke stappen die tot een goede oplossing leiden en daar is dit toch ook deels voor bedoeld ..... toch?

Geplaatst door Vecom
Hoi Floyd en TheWendigo,

Jullie creëeren een vervelend probleem.... :

Ik - en anderen ongetwijfeld - willen best meedenken aan de oplossing van de vraag, maar jullie maken dat onmogelijk.
Deels reageren jullie via dit forum en deels via email.
Graag een keuze.
Óf handel het verder af via je privé-mail, of via dit forum maar niet beide.

Bovendien leren de bezoekers aan dit forum niet van de mogelijke stappen die tot een goede oplossing leiden en daar is dit toch ook deels voor bedoeld ..... toch?

Hoi ,
wil ff reageren
bij mijn weten heb ik Floyd nog nooit gemaild en doen we hier alles via het forum
Ik geraak er voor het ogenblik niet uit met Floyd zijn hulp omdat ik blijkbaar het niet zie wat hij bedoeld . En als dat storend werk mijn exuses.

Geplaatst door Floyd
Volgens mij heb je niet het goede bestand geplaatst. Dit is het eerste bestand dat ik postte.

Neen dit is het juiste
ik heb deze aangepast hoe ik het later wil hebben ,het enige waar ik nog mee sukkel zijn de gegevens in kolom BC deze krijg ik niet geintergeerd.

Ok sorry :o ,

Kan je de laatste versie nog even als bijlage meesturen?
Het is me niet helemaal duidelijk welke nu door jou uitgewerkt is (op kolom B en C dan)

Geplaatst door Vecom
Ok sorry :o ,

Kan je de laatste versie nog even als bijlage meesturen?
Het is me niet helemaal duidelijk welke nu door jou uitgewerkt is (op kolom B en C dan)

Geen probleem vergissen is menselijk .
Ik heb gisteren een bijlage mee gestuurd hoe het er ongeveer gaat uitzien misschien kan je daar ff naar kijken?

Hoi,

Ik heb het eerste blad (voorbeeld) aangepast.
Eerst de 'overbodige' kolommen verwijderd

En toen de formules in de kolommen R en S aangepast.

Wellicht is dit de oplossing?

Ik heb nog eens gekeken wat je bedoeling is en het model opnieuw aangepast.

Je zit met een probleem w.b. weken/maanden.
Of je werkt met 13 perioden van vier weken, of met 12 maanden. Daar moet je het bijgaande model op aanpassen.

Bijlagen

Geplaatst door Vecom
Ik heb nog eens gekeken wat je bedoeling is en het model opnieuw aangepast.

Je zit met een probleem w.b. weken/maanden.
Of je werkt met 13 perioden van vier weken, of met 12 maanden. Daar moet je het bijgaande model op aanpassen.

Deze lijkt mij de intresanste . Ik denk dat er niks anders op zit van het op maand basis op te tellen om dan tot het totaal aan overuren te komen .Maar dan stuit ik op een ander probleem namelijk : waar zijn de reeds gemaakte overuren ? En hoe krijg ik exel zo ver dat hij de maandoveruren bij de reeds gemaakte aftrekt op bij telt ?

Pff als ik had geweten hoe moeilijk dit zou worden had ik er beter af gebleven en alles met de hand blijven uit rekenen . Ma ge denk we gaan dat hier eens rap in elkaar steken en heb ik rapper gedaan :8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan