• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overuren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heerlijk, die laatste zin .....
Ma ge denk we gaan dat hier eens rap in elkaar steken en heb ik rapper gedaan

Hetgeen niet wil zeggen dat je ook een maandberekening kan maken en het 'restant' mee kan nemen naar de volgende.
In mijn 'verleden' was ik gewend dat de overuren van één maand werden verwerkt in de salarisberekening, maar dat is - zo weet ik - ook dikwijls verleden tijd.
Overuren worden 'opgespaard' en meegenomen naar ......
Dus: uitbetalen of opnemen na verloop van tijd (meestal eind van het jaar .... ?)

Ik ga vrolijk verder stoeien met je model want dat vind ik leuk!

Geplaatst door Vecom

In mijn 'verleden' was ik gewend dat de overuren van één maand werden verwerkt in de salarisberekening, maar dat is - zo weet ik - ook dikwijls verleden tijd.
Overuren worden 'opgespaard' en meegenomen naar ......
Dus: uitbetalen of opnemen na verloop van tijd (meestal eind van het jaar .... ?)

Ik ga vrolijk verder stoeien met je model want dat vind ik leuk! [/B]

Jouw verleden ? Precies al nen ouwe pé
:p
Pas maar op als je aan het stoeien geraakt dat je niks in je rug krijgt :D
En zoals je zegt ze worden "opgespaard " als het wat rustiger is kan ik de mensen al eens gemakkelijker thuis zetten zonder dat ze aan hun verlof moeten komen (is altijd leuk om die gezichten te zien als ze eens onverw8s thuis zijn behalve als de vrouw des huise er ook is :p )
Er moet toch ergens een manier zijn om die 2 zaken te combieren,neen? Maar alléé we blijven oefenen. :thumb:

Twee vragen:

1. Bestaat een werkweek uit een aantal uren: 40, 36?
2. Bestaat het 'te werken' uren voor iedereen uit een 'aanstellingspercentage' (bijv. 100, 80 etc)?

Geplaatst door Vecom
Twee vragen:

1. Bestaat een werkweek uit een aantal uren: 40, 36?
2. Bestaat het 'te werken' uren voor iedereen uit een 'aanstellingspercentage' (bijv. 100, 80 etc)?

Een werkweek bestaat uit : 40 of 37
En wat bedoel je met 'aanstellingspercentge'?

Nou, als bij jullie een werkweek bestaat uit 40 uur, dan kan iemand een arbeidscontract hebben voor 60% en is het aantal uren dat hij per week moet werken dus 24 uur.
Of is iemand aangesteld voor 37 danwel 40 uur per week?

In Nederland (daar heb je zoiets) bestaat een 'fulltime' dienstverband (100%) uit een 36-urige werkweek bij veel bedrijven.
Afgeleid daarvan heeft iemand met een 80%-dienstverband dus een werkweek van 28,8 uur.

Het gaat erom dat je uiteindelijk het aantal te werken uren per maand berekent, omdat er sprake is van een salarisberekening per maand zoals je aangaf.

Om voor elke werknemer het juiste aantal overuren per maand te berekenen heb je het aantal werkelijk gewerkte uren per maand nodig, minus het aantal uren dat iemand op basis van zijn contract zou moeten werken.
Omdat jullie niet met 13 perioden per jaar, maar met 12 maanden werken, moet je in je overurenberekening hier ook vanuit gaan.

Hebben mensen bij jullie echter een arbeidscontract op basis van een aantal uren per week, dan krijg je omrekeningsproblemen wanneer je anderzijds je salarisberekening baseert op een maand.

Je moet dan het aantal uren per week delen door de 'werkweek' (normaal 5 dagen) en vermenigvuldigen met het aantal werkdagen voor een bepaalde maand.
Zo kom je op het aantal te werken uren per maand, waarbij je ook nog de z.g. feestdagen moet aftrekken.

Vandaar mijn vraag .....

Ik kan de bijlage van Vecom niet openen en de bijlage van TheWendigo is steeds het excelbestand ik dat zelf maakte, ik snap er niks meer van. En verder begrijp ik niet dat het voorbeedbestand dat ik maakte niet schijnt te werken. Zodra je in hebt gevuld bij Gewerkt hoeveel uur je in een bepaalde maand hebt gewerkt wordt dat vergeleken met wat je had moeten werken. Ook wordt rekening gehouden met bij de berekening van het nieuwe saldo van het saldo van de vorige maand. Toch precies wat je wil? Maar goed, het kan natuurlijk ook zijn dat we langs elkaar heen praten en ik toch niet helemaal begrijp wat je precies bedoelt.

Groet, FLoyd

Geplaatst door Vecom

Vandaar mijn vraag .....

Bij ons is iemand full-time die 37 uur per week werkt en kan tot een 40 uur week gaan om te worden uitbetaald .
Het e'nige waar ik voor moet zorgen is ; dat de mensen van personeelsdienst op het einde van de maand de uren hebben zodat ze het salaris kunnen betalen .
Ik wou (wilde) gewoon dat alles ineens gebeurde maar dat lukt voor het ogenblik niet maja Rome is ook niet op één dag gebouwd,he.

Geplaatst door Floyd
Ik kan de bijlage van Vecom niet openen en de bijlage van TheWendigo is steeds het excelbestand ik dat zelf maakte, ik snap er niks meer van. En verder begrijp ik niet dat het voorbeedbestand dat ik maakte niet schijnt te werken. Zodra je in hebt gevuld bij Gewerkt hoeveel uur je in een bepaalde maand hebt gewerkt wordt dat vergeleken met wat je had moeten werken. Ook wordt rekening gehouden met bij de berekening van het nieuwe saldo van het saldo van de vorige maand. Toch precies wat je wil? Maar goed, het kan natuurlijk ook zijn dat we langs elkaar heen praten en ik toch niet helemaal begrijp wat je precies bedoelt.

Groet, FLoyd
Het bestandje dat ik poste is de vorm waarin ik het zou als alles werkt willen krijgen.En dat wat jij poste werkt wel maar ik zie niet HOE het gebeurt zodoende dat ik het NIET geintergeerd krijg in mijn blad.Ja inzekere zin is het dat wat ik wil maar het blijft een feit dat mijn reeds bestaande saldo niet verwerkt geraakt.
En blijkbaar zoals je zegt praten we langs elkaar zonder mekaar te begrijpen.

Hoi,

Maar ik begrijp dus dat de gewerkte en/of de overwerkuren PER MAAND moeten worden doorgegeven aan de administratie.
Met andere woorden:

Als iemand per week 37 uur werkt, jij dat om moet rekenen hoeveel dat is per maand en de meerdere uren als overuren opgeeft over de termijn van exact een maand?

Geplaatst door Vecom
Hoi,

Maar ik begrijp dus dat de gewerkte en/of de overwerkuren PER MAAND moeten worden doorgegeven aan de administratie.
Met andere woorden:

Als iemand per week 37 uur werkt, jij dat om moet rekenen hoeveel dat is per maand en de meerdere uren als overuren opgeeft over de termijn van exact een maand?

Ja daar komt het op neer . Die berekeningen heb ik reeds en pas ik ook al toe . Het enige wat ik eigenlijk nog wou verkrijgen was : Hoe kan ik op een "gemakkelijke" manier de overuren stand die maandelijks veranderd bij houden.
Bv. maandag werkt die 8.25 ; dan 8.75 ; vrije dag ; 7.17 ; 8.00 en op zaterdag 5.75 dat maakt 38.42 dus hij heeft 1.42 TEVEEL ,een andere week heeft hij er 2.75 TEKORT. Laat ons zeggen dat hij over heel de maand 12.75 opbouwd en het zijn die 12.75 die bij de "op gespaarde" uren moeten komen.

Maar dan zit er iets 'onlogisch' in:

over de (werk-)dagen van een maand overuren berekenen met een schema dat is gebaseert op een week, dat gaat niet lukken.

Vandaar dat ik - wil ik je verder kunnen helpen - moet weten hoe ja dan het aantal te werken uren per maand van iedereen berekent.

Geplaatst door Vecom
Maar dan zit er iets 'onlogisch' in:

over de (werk-)dagen van een maand overuren berekenen met een schema dat is gebaseert op een week, dat gaat niet lukken.

Vandaar dat ik - wil ik je verder kunnen helpen - moet weten hoe ja dan het aantal te werken uren per maand van iedereen berekent.

ik heb er een bestandje bij gedaan met uitleg (die hoop ik duidelijk genoeg is) wat ik wil bereiken . De overuren of min uren op week basis dat lukt prima het zijn die "opgespaarde uren " die het probleem vormen.

Bijlagen

Hoi,

Ik heb in jouw bestand een formule gezet die het saldo van januari en februari met elkaar verrekent uitgaande van de startwaarde 25. De formule is simpel, er is echter nog wel een probleem. Als je een jaarschema maakt kun je de formule nog niet voor het hele jaar aanmaken, omdat je dan een enorm negatief getal krijgt (er staan immers dan nog geen gerealiseerde uren) en dus geen echt beeld van het actuele urensaldo. Zoals je hem nu hebt neergezet met twee voltooide maanden lukt het wel. Ik zal nog eens verder nadenken of het beter kan.

Bijlagen

Geplaatst door Floyd
Hoi,

Ik heb in jouw bestand een formule gezet die het saldo van januari en februari met elkaar verrekent uitgaande van de startwaarde 25. De formule is simpel, er is echter nog wel een probleem. Als je een jaarschema maakt kun je de formule nog niet voor het hele jaar aanmaken, omdat je dan een enorm negatief getal krijgt (er staan immers dan nog geen gerealiseerde uren) en dus geen echt beeld van het actuele urensaldo. Zoals je hem nu hebt neergezet met twee voltooide maanden lukt het wel. Ik zal nog eens verder nadenken of het beter kan.

Hee,
Ziet er goed uit als ik het nu in mijn sjabloon gegoten krijg zijn we vertrokken.
Alvast nogmaals bedankt .

Geplaatst door Floyd
Hoi,

Wat heb ik nu gedaan :
ik heb de totaal som genomen over de verschillende bladen door middel van deze formule : =SOM('45:48'!AZ4:BB4) en dan in een andere kolom =startwaarde+BD4 en dat werkt perfect .
Dus voor het moment kom ik geen probleem tegen alles wordt perfect en alles klopt als ik het met de hand na reken. :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Dus gasten mijn vraag is voor het ogenblik opgelost het was weliswaar een moeilijke bevalling maar ben toch kontent met mijn geboorte .:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan