• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overuren bijna goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.mussche

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Het lukt nu bijna met de overuren.
Alleen met het kopieren moet ik de functie telkens wijzigen.
Zie bijlage.
Alvast bedankt

Bijlagen

Bij z'n mailtje gaan mensen zich direct afvragen, waar heeft dit nu weer mee te maken, blijf svp bij je eerste vraag en open niet telkens een nieuwe.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=107529

en

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=103820

Verder is de vraag, wat is nu precies je vraag, of misschien beter gezecht wat wil je nu precies?
Dit voorbeeld werkt voor twee dagen, wil je er een voor hele week, maand... iets meer uitleg svp.

N.b. als je een probleem hebt met het kopiëren van de uitkomsten moet je dat als volgt doen.
Selecteer de waarde, en kies voor plakken speciaal (onder de rechtermuisknop) en kies waarden.

Laatst bewerkt:
overuren

Overuren voor een hele maand kunnen berekenen.
Maar niet elke dag zijn er overuren !
Moet dus de functies kunnen kopieren en per dag een saldo kunnen zien !
Wanneer ik geen tijden invul, moet er ook geen saldo staan !

Bijlagen

D7: =ALS(EN(A7<>"";A7<=$B$2);MIN(B7;$B$2)-A7;0)

E7: =ALS(EN(A7<=$B$3;B7>=$A$3);MIN(B7;$B$3)-MAX(A7;$A$3);0)

F7: =ALS(B7>$A$4;B7-MAX(A7;$A$4);0)

G7: =SOM(D7:F7)

Wanneer ik in E7 de formule plaats die ik in m'n vorige bericht heb gegeven, dan werkt het bij mij wel.

Ik heb een aantal aanpassingen gedaan aan mijn oorspronkelijke oplossing om het te laten voldoen aan de gewenste lay-out. Het bestand in bijlage werkt bij mij perfect. Wil je een rij toevoegen : Selecteer gewoon alle ingevulde cellen van de onderste rij en kopieer door met de vulgreep.
Succes

BBB

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan