• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Overuren splitsen voor de loonadministratie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarieboodt@resetnatio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2023
Berichten
3
Goedemorgen,

wij zijn overgegaan naar een nieuwe CAO en nu moet ik de gewerkte uren gaan splitsen.
In mijn declaratieformulier heb ik al de tijdsberekening staat met als resultaat de gewerkte uren. Deze zouden als volgt moeten worden gesplitst:
- alle uren boven 8,5 uur is overwerk, maar dan wel gerekend vanaf 8 uur (overwerk <30 minuten wordt niet betaald, als het >30 minuten is wordt alles betaald)
- splitsing in de eerste 2 uren is een bepaald tarief en alle uren boven 2 uur is weer een ander tarief

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen (en dat ik het een beetje duidelijk heb geformuleerd)
 
Een voorbeeldbestandje kan soms wonderen doen.
 
Bedankt, even niet aan gedacht!

In kolom L zouden dan de eerste 2 overuren moeten komen te staan als er meer dan 0,5 uur is overgewerkt
In kolom M dan de overuren die daarna nog over zijn
 

Bijlagen

  • Declaratieformulier nieuw.xls
    216 KB · Weergaven: 10
In L7:
Code:
=ALS(K7>8,5;MIN(K7-8;2);0)
In M7:
Code:
=ALS(K7>10;K7-10;0)
Je hebt automatisch berekenen uit staan en een zeer merkwaardige combinatie van Fontsize en Zoomfactor.
En fouten in rij 50 van werkblad TOTAAL STAAT.
 
Hoi,

super bedankt voor je hulp! Ik heb dit blad gedeeltelijk gekopieerd van het origineel. Het origineel is veel uitgebreider, vandaar de fouten ☺️.
 
Waarom 2 keer dezelfde gegevens in 1 bestand?
Zo kan het ook, en nu nog alle overbodige lege rijen en kolommen weg en het zal nog makkelijker werken.
 

Bijlagen

  • Declaratieformulier nieuw.xls
    136 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan