• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overuren uirekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2020
Berichten
1
Beste helpers,

Graag wil ik in Excel maandelijkse overuren berekenen. Overuren zijn uren in een werkweek tussen maandag en vrijdag als er meer dan 40 uur in die week gewerkt is.
Als de eerste week of laatste week van de maand geen volle week is, zijn overuren het aantal uren boven het aantal dagen x 8 uur. Dus als er 3 dagen in de eerste of laatste week van de maand zitten en er is 25 uur gewerkt die week is dat 1 overuur. Overuren op werkdagen zijn 130 % uren, overuren op zaterdag zijn 150 % uren en overuren op zondag zijn 200% uren. Graag zou ik maandelijks het aantal 130% uren, 150% uren en 200% uren opgeteld zien. Ik ben dagen aan het rommelen geweest met een als functyie , maar ik kom er niet uit. Hopelijk zijn hier mensen die wat handiger met Excel zijn. Alvast heel veel dank. Vriendelijke groet, Maarten
 

Bijlagen

  • overuren sjabloon.xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 35
Als de overuren op weekbasis bepaald worden dan kan je niets met een maandstaat. Je kan even de zoekfunctie op deze site gebruiken en dan kom je de meest uiteenlopende voorbeelden tegen. Deze vraag komt namelijk nogal veel voor. :D
 
In de bijlage, een opzetje hoe je het kunt aanpakken.
Succes,
Groet,
Jan
 

Bijlagen

  • overuren sjabloon -V2.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan