Beste helpers,
Graag wil ik in Excel maandelijkse overuren berekenen. Overuren zijn uren in een werkweek tussen maandag en vrijdag als er meer dan 40 uur in die week gewerkt is.
Als de eerste week of laatste week van de maand geen volle week is, zijn overuren het aantal uren boven het aantal dagen x 8 uur. Dus als er 3 dagen in de eerste of laatste week van de maand zitten en er is 25 uur gewerkt die week is dat 1 overuur. Overuren op werkdagen zijn 130 % uren, overuren op zaterdag zijn 150 % uren en overuren op zondag zijn 200% uren. Graag zou ik maandelijks het aantal 130% uren, 150% uren en 200% uren opgeteld zien. Ik ben dagen aan het rommelen geweest met een als functyie , maar ik kom er niet uit. Hopelijk zijn hier mensen die wat handiger met Excel zijn. Alvast heel veel dank. Vriendelijke groet, Maarten
Graag wil ik in Excel maandelijkse overuren berekenen. Overuren zijn uren in een werkweek tussen maandag en vrijdag als er meer dan 40 uur in die week gewerkt is.
Als de eerste week of laatste week van de maand geen volle week is, zijn overuren het aantal uren boven het aantal dagen x 8 uur. Dus als er 3 dagen in de eerste of laatste week van de maand zitten en er is 25 uur gewerkt die week is dat 1 overuur. Overuren op werkdagen zijn 130 % uren, overuren op zaterdag zijn 150 % uren en overuren op zondag zijn 200% uren. Graag zou ik maandelijks het aantal 130% uren, 150% uren en 200% uren opgeteld zien. Ik ben dagen aan het rommelen geweest met een als functyie , maar ik kom er niet uit. Hopelijk zijn hier mensen die wat handiger met Excel zijn. Alvast heel veel dank. Vriendelijke groet, Maarten