• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overuren zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ericssport

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
90
Goedemorgen Probleem oplossers,

Ik wil graag mijn overuren in kaart brengen. De bedoeling is dat ik in kolom A de begintijd invul en in kolom B de eindtijd, dan is de bedoeling dat in kolom C hoeveel uur ik tussen 18:15 en 20:00 werk. Bijvoorbeeld 16:30 t/m 21:00 1,75. Alvast bedankt!
 
Als je even de zoekfunctie van dit forum gebruikt zal je zeker ontelbare topics te zien krijgen die het berekenen van werkuren, overuren en pauzeuren behandelen.
Probeer dan zelf eens iets in mekaar te boksen en moest je tegen enig probleem oplopen,laat het dan gerust weten.

Mvg

Rudi
 
Dank voor de snelle reactie. Dat heb ik uiteraard al gedaan, :) maar het gaat veelal over percentages of werktijd in blokken verdelen of overuren berekenen aan de hand van het aantal gewerkte uren en ik heb daar niet hetgene uit kunnen destilleren waarnaar ik op zoek ben.
Feitelijk wil ik alleen dmv het invoeren van begin en eindtijd zien hoeveel uur ik gemaakt heb tussen 18:15 en 20:00. Het lukt me om alle uren op te tellen --> =ALS(OF(C4>0;D4>0);D4-C4;"") <-- maar de beperking van 18:15 en 20:00 lukt me niet. Kan iemand me daarmee helpen?
 
Laatst bewerkt:
Beste Ericssport,

Test de bijlage eens. De formule is opgebouwd uit vijf onderdelen omdat er vijf situaties kunnen zijn.

Groeten,
Richard
 

Bijlagen

  • Ericssport.xls
    16 KB · Weergaven: 68
Code:
=(MIN(B11;B8)-MAX(A8;A11))*24
Is deze formule niet veel eenvoudiger?
 
@richard

Jou formule gaat de mist in als de begintijd later is dan 18:15 uur
Hij gaat dan rekenen vanaf 18:15.
Of je in de praktijk veel last van hebt is natuurlijk een andere vraag.
 
Bedankt voor jullie reactie, dit is bijna waarnaar ik opzoek ben, alleen als de begintijd later is dan 18.15 werkt het nog niet helemaal?! Van 19.00 tot 19.45 zou 0.75 moeten zijn en niet 1.5?? Zie bijgevoegd bestand.
 

Bijlagen

  • Ericssport 1.xls
    17 KB · Weergaven: 23
Mijn onderstaande code werk wel degelijk goed
Code:
=(MIN(B11;$B$8)-MAX($A$8;A11))*24

en over je opmerking:
alleen als de begintijd later is dan 18.15 werkt het nog niet helemaal?! Van 19.00 tot 19.45 zou 0.75 moeten zijn en niet 1.5??

Dat had ik ook al opgemerkt:
@richard

Jou formule gaat de mist in als de begintijd later is dan 18:15 uur
Hij gaat dan rekenen vanaf 18:15.
Of je in de praktijk veel last van hebt is natuurlijk een andere vraag.
 

Bijlagen

  • Ericssport 2.xls
    19,5 KB · Weergaven: 45
@ popipipo

Helemaal gelijk. Haastwerk. En sowieso weer wat geleerd van jouw formule!

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan