Oververhittingsverschijnselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KuipersT

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2013
Berichten
6
Beste lezer van dit bericht,

Graag zou ik u om hulp vragen bij het oplossen van een nogal hardnekkig probleem. Ik ben er al een tijdje mee bezig, maar de problemen blijven terugkomen. Ik zal proberen zo compleet mogelijk een overzicht te geven van het probleem dat ik ervaar en de dingen die ik al geprobeerd heb.

Ik heb een Dell XPS L502x laptop met het volgende probleem: De Laptop raakt oververhit tijdens het spelen van voornamelijk netwerkspellen (online games). Symptomen: Na een bepaalde tijd loopt de computer vast en het geluid van het spel wordt 100% vervormd tot één bepaalde toon. Enige oplossing op dat moment is de computer te resetten door de power-knop ingedrukt te houden. Op zo'n moment voelt de pc echter niet superheet aan, maar is gewoon warm. Ik heb genoeg laptops gevoeld die veel warmer werden.. Ik vind het dus vreemd dat mijn laptop vindt, dat hij oververhit is.

Gepoogde oplossingen:
- Ik heb de computer volledig uit elkaar gehaald en ontstoft, resultaat: stof verwijdert (er was niet superveel), maar geen resultaat.
- Een zo goed mogelijke luchtstroom creëren, resultaat: geen resultaat (de laptop heb ik niet drastisch hoeven verplaatsen, dus vandaar wss geen resultaat)
- Schone installatie van windows 7 en daarna meteen de heatsink opnieuw met koelpasta geïnstalleerd, resultaat: Offline games kan ik prima spelen, online games niet, nog steeds hetzelfde probleem.
- Graphics zo laag mogelijk zetten bij de internet games, resultaat: geen resultaat.

Het vreemde van dit alles:
- Laptop is vorig jaar maart aangeschaft (20 maanden oud)
- Offline games als PES 2013 en Far Cry 3 kan ik op de hoogste graphics spelen en ik heb bijna nooit hoeven resetten.
- World of Tanks: is een gratis online game en op de laagste graphics heb ik vastlopers.
- Laptop voelt niet extreem warm aan, maar is gewoon warm. Als ik de laptop niet sterk belast voelt deze een klein beetje koeler aan.

Volgens verschillende temperatuur programma's, wordt mijn CPU het heetst: tijdens idle: tussen 55° en 65°, tijdens games: 85°-95°
Graphische kaart temperatuur: Idle: 40°-50°, tijdens games: 60°

Ik heb het idee dat het door mijn netwerkkaart komt, omdat het met online spellen het snelst gebeurt. Offline heb ik (bijna) geen problemen.

Mijn vraag: wat kan ik nog doen?
 
HWMonitor.jpg Dit zijn de temperaturen tijdens het schrijven van dit bericht. Verder bijna geen programma's geopend..

Mijn processorgebruik heb ik gisteren ook naast het spelen van de online game bekeken en dit lag de hele tijd tussen 20 en 30 %.. Wordt dus niet echt zwaar belast m.i.

zware druk.jpg Dit zijn de temperaturen onder zware belasting: Far Cry 3 op hoogste graphics voor tien minuten. Je kunt goed zien dat de processor het zwaarst te lijden heeft. de videokaart is ook even 96 graden geweest, maar veel constanter rond de 60/70 graden.
 
Laatst bewerkt:
Vraag mij af of het wel aan de temperaturen ligt, die zijn niet extreem hoog.

Al in de logboeken via start, zoeken en eventvwr gekeken bij systeem of er iets over staat wat het probleem kan veroorzaken? denk eerder aan de wifi of lanadapter driver omdat je het alleen hebt bij online games?
 
Ik vind mijn Idle temperaturen op de sensor wel redelijk hoog: zie afbeelding. Het vreemde is, dat de vents in idle niet aanslaan, dus tegelijkertijd vind de computer het nog niet heet genoeg.

Ik denk wel dat je gelijk hebt en mijn gevoel zegt ook dat het daarmee te maken heeft. Maar ik heb volgens mij alle drivers geïnstalleerd.. Hoe kan ik uitvoeriger onderzoek doen naar de lan kaart en wifi? Ik heb heel sterk het gevoel dat het daarmee te maken heeft..
 
Ik ga in deze mee met lange pier: ik denk niet dat het aan de temperatuur ligt.

EDIT: je IDLE temperaturen zijn niets mis mee, is tenslotte een laptop.
 
Thanks voor jullie ondersteuning, dit gevoel heb ik ook. Maar wat nu? Ik weet niet waar ik moet zoeken, ben wat betreft wifi en netwerk dingen niet zo op de hoogte. Kunnen jullie daarbij helpen?
 
Probeer allereerst opnieuw de drivers van je netwerkkaart/wifikaart te installeren ;)
 
Ik heb van alles geprobeert ondertussen, maar niets lijkt te helpen. Het probleem is er nog steeds en ik word er een beetje moedeloos van.. Ik heb deze website geraadpleegd om drivers te updaten: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect.

Ik heb op dit forum gelezen over Audio apparaten die conflicteren met elkaar. Ik heb in mijn apparaatbeheer ook verschillende audio apparaten met dezelfde naam:audio.jpg

Kan dit het probleem zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan