overvolle partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
De D partitie is ongemerkt overvol geraakt. Er is nog ruimte voor 26 mb. De partitie zelf is 9.9 GB groot. Een groot deel daarvan wordt ingenomen door een Recoverybestand. Voor de rest blijkt er een Windowsmap op te staan die ongeveer 600 mb groot is en de gewone systeembestanden bevat. Overigens staat op de C partitie mijn besturingssysteem Windows Vista met een eigen meerdere GB's grote Windows map. De Windowsmap op D blijkt niet te hanteren. Kopiëren naar een stick (onduidelijk wat de functie van die map is: daarom niet direct weggooien) om daarna de map van D te verwijderen lukt niet.Hij kopieert maar ten dele: 65 mb van de 600 mb. Verwijderen van Windowsmap lukt ook niet: geen rechten. Ik heb in Vista de eigenaar alle rechten gegeven toch blijft hij zeuren om supervisorrechten. Natuurlijk kan de geringe ruimte (die automatisch is ontstaan!!!!) de oorzaak zijn. Ook comprimeren geprobeerd maar het comprimeren loopt vast in het Recoverybestand dat daardoor ook onbruikbaar is geworden waarschijnlijk. Verder geprobeerd met Windows de D partitie te vergroten door de C partitie te verkleinen. Lukt ook niet: partitie vergroten is bij D niet aanklikbaar. Hoe maak ik de partitie leeg? Graag jullie hulp.

sgrav000
 
Laatst bewerkt:
Formateren :D.
kan via ms-dos met commando format d:
of via programma's zoals partition magic, acronis.
sommige linux live cd's hebben ook programma hebben ook tools.

Tevens kan je proberen programma unlocker te installeren.
dan de hele partitie d te unlocken van programma's die de bestanden gebruikt wat tegenhoudt dat je de bestanden niet kan verwijderen.

Byee VRC
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan