overzette van audiocassette naar cd of dvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

abilal

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2001
Beste mensen,
Ik wou heel graag weten hoe kan ik een musik vanuit een audiocassette naar een cd of dvd overzetten?
Welk sofware en wat voor een kapels heb ik nodig om dat te doen?
Hartellijke dank voor uw moiete.
NB. Wilt u mij even duidelijke uitleggen? Graag.
Abilal

er bestaan verschillende mogelijkheden, met verschillende programma's

lees eerst eens even deze site door (nl) er wordt gesproken over lp's maar dat geld ook voor kassette bandjes.

http://www.zdnet.be/help.cfm?page=2&id=38171

kort door de bocht is het dit;

line out van het cassette deck naar "micro of aux in" achter op je (hopelijk goede) geluidskaart.
(voor een betere geluidsweergave of aanpassing er van ga je eerst naar een mengpaneel met equalizer en van daaruit naar je geluidskaart)
via de instellingen van je geluidskaart kun je nu, als je op play drukt van je kassettedeck, via je micro of aux ingang geluid horen over je boxen.
afhankelijk van de mogelijkheden van je geluidskaart en of extern programmatje (lees link) kun je het geluid nu "harder, zachter of zuiverder" opnemen door de instellingen aan te passen.

ffe proberen allemaal.

suc6

cassetten overzetten op cd

Beste tbpot en vanschagen,
Danks voor jullie moeite. Ik heb wel gezien de links die jullie mij aangeraden hebben, maar ik kon niet snappen hoe moest ik de aansluiting van het radio-cassette naar pc doen. Ik bedoel welke kabel moet ik het gebruiken en naar welk in/uitgaan gebruiken...
Graag wilt u mij een verdere uitleg geven.
alvast bedankt.
Abilal

Je moet de "Line in" van je geluidskaart gebruiken.
Hier gaat dus een mini jack aansluiting in.
Van je cassettedeck gebruik je de "Line out"(play), dus niet de "Record".
(dit zijn tulip stekkers)

Je hebt dus een kabel nodig met aan de ene kant twee "tulip"stekkers.(wit en rood of zwart en rood)
Aan de andere kant een mini jack.(koptelefoon aansluiting)

je moet ongeveer zo een verloop stekkertje hebben, zodat je de bestaande kabels aan je cassettedeck kan blijven gebruiken,

http://www.digitalfotoclub.com/sc/product-features.asp?id=964591892

de 2 aansluitingen naast elkaar die je nu ziet moeten alleen hetzelfde zijn zoals aan de achterkant van je cassettedeck, dat is het enige verschil.

elke uitgebreide electronica zaak verkoopt deze verloop stekkertjes.

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan