overzetten alle documenten word en excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
L.S.,

Ik wil graag al mijn documenten, zowel in Word als excel, tijdelijk overzetten op een externe HD zodat ik mijn huidige pc opnieuw kan formateren en totaal reïnstalleren. Ben in het bezit van alle officieële software.
Hoe moet ik handelen.
Met vriendelijk dank,
Eflux

Je kan dat mapje voor mapje doen, maar een heel handige methode is om de map

c:\gebruikers\jouwnaam

naar externe hdd te kopiëren. Is je systeem daarna geformatteerd en opnieuw ingericht dan moet je NIET die map terugzetten naar je nieuwe systeem, maar in de verkenner je eigen bestanden / mappen terugzetten naar je opnieuw ingerichte systeem. Zou je de gekopieerde map 1 op 1 terugzetten dan worden ook allerlei systeem instellingen overschreven.

Eén waarschuwing vooraf : als jij ooit in je huidige Windowsinstallatie op hebt gegeven dat documenten bijvoorbeeld naar D: moeten worden geschreven, dan gaat de vlieger niet op. Mijn advies geldt voor een standaard Windowsinstallatie waarbij de gebruiker NIET zelf heeft aangegeven dat bestanden op een nadere lokatie moeten worden opgeslagen.

De tip heeft nog een bijkomend voordeel. Als je bijvoorbeeld met Outlook werkt dan worden tezamen met de door mij genoemde map óók de bestanden Outlook.pst en de Archive.pst van Outlook gekopieerd. Als je dan je systeem opnieruw hebt ingesteld kun je deze 2 bestandjes los terugkopiëren en heb je binnebn Outlook ál je contactpersonen, verwijderde mails, bewaarde mails, verzonden mails, agedna-items, etc. etc. weer terug.

Je kan dat mapje voor mapje doen, maar een heel handige methode is om de map

c:\gebruikers\jouwnaam

naar externe hdd te kopiëren. Is je systeem daarna geformatteerd en opnieuw ingericht dan moet je NIET die map terugzetten naar je nieuwe systeem, maar in de verkenner je eigen bestanden / mappen terugzetten naar je opnieuw ingerichte systeem. Zou je de gekopieerde map 1 op 1 terugzetten dan worden ook allerlei systeem instellingen overschreven.

Eén waarschuwing vooraf : als jij ooit in je huidige Windowsinstallatie op hebt gegeven dat documenten bijvoorbeeld naar D: moeten worden geschreven, dan gaat de vlieger niet op. Mijn advies geldt voor een standaard Windowsinstallatie waarbij de gebruiker NIET zelf heeft aangegeven dat bestanden op een nadere lokatie moeten worden opgeslagen.

De tip heeft nog een bijkomend voordeel. Als je bijvoorbeeld met Outlook werkt dan worden tezamen met de door mij genoemde map óók de bestanden Outlook.pst en de Archive.pst van Outlook gekopieerd. Als je dan je systeem opnieruw hebt ingesteld kun je deze 2 bestandjes los terugkopiëren en heb je binnebn Outlook ál je contactpersonen, verwijderde mails, bewaarde mails, verzonden mails, agedna-items, etc. etc. weer terug.

gast0225 bedankt voor je SNELLE reactie:d:d
Ik heb het bange vermoeden dat e.e.a. niet erg makkelijk is.
Als ik nu de benodigde documenten op een USB stick wegzet en deze USBstick ( na formatering van de oorspronkelijke HD) gewoon verder gebruik, de documenten dus niet op de HD terugzet, kan dat dan kwaad?
Grtz,
Eflux

Ik denk dat mijn berichtje moeilijker lijkt dan dat het is.
Je moet het vergelijken met :
stel je hebt een externe harddisk waar bestanden op staan die je wilt overzetten, maar niet alle bestanden en mappen wil je gebruiken. Dan kopieer je in de verkenner simpelweg alleen die mappen en bestanden die je wel wilt hebben.

Je USB optie is er ook één, maar waarom zou je ze op USB willen laten staan? Gewoon weer terugkopiëren naar 'Mijn documenten'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan