Overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitohond

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Beste helpmij vrienden, hoe kan ik mijn gegevens overzetten van mijn Windows XP computer naar de nieuwe vista computer, ik weet dat het kan, maar weet niet hoe, wie kan mij een goede tip geven. Met vriendelijke groet Sitohond:shocked:

welke gegevens...
je mail ? welk programma
favorieten uit internet explorer of firefox of opera.

vertel het eens.

Het gaat om foto's. e.d. Ik begrijp dat ik voor windowsmail gewoon een nieuw account moet aanmaken, maar ik dacht dat er voor het overzetten van bepaalde mappen een manier was, zodat het niet te ingewikkeld was.Ik hoef niet het XP over te zetten, dus alleen bestanden, gaarne u raad, anders zal ik alles op cd moeten zetten. vr gr. Sitohond

(optie 1) Vista heeft 't en XP heeft het ook (dacht ik). Kijk even onder de Start en zoek naar een functie als: 'bestanden overzetten'.

Daarnaast (optie 2) : heb je internet middels een router / ADSL modem waarop meerdere pc's kunnen? Zo ja, sluit beide aan en kopieer in de verkenner (netwerkje)

(optie 3) Pak een forse capaciteit usb stick en kopieer ze daar naartoe.

(optie 4) Eén van de twee is een oude PC ? Met compoort? Koop een Com to USB verloopkabel en connect beide pc's. (om en nabij de 25 euro = dus duur)

(optie 0) Als alles hiervoor niet kan: een DVD5 kan ruim 4 giga informatie kwijt. Stel je hebt 12 giga met data, dan ben je 1,5 uur zoet maar is het probleempje ook opgelost.

(optie -100) als je 300 gig aan bestanden hebt, dan wordt het ehh,...............................even lastiger met een USB stick en / of DVD's.

Laatst bewerkt:
zoals pasja ook aangeeft via een kabel....
je kunt dan ook via de netwerkkaarten het kunnen overbrengen.
Als de router het niet aan kan kun je tussen de 2 computers een crosslink kabel maken en dan alles via daar overzetten.
Heb je op beide computers een usb poort koop dan een usb datakabel en zet het dan zo over.

Pasja en puppie, bedankt voor de goede adviezen, ik ga het zo proberen door alles op een externe harde schijf te kopieren, zodat ik het later wat ik nodig heb op de computer kan terugzetten.
Allemaal harstikke bedankt voor de goede adviezen en tot de volgende vraag maar weer.:p

Tip: formatteer die externe harde schijf eerst NTFS voordat je begint (als dat tenminste al niet eerder is gedaan). Je zal niet de eerste zijn van wie een externe hdd "moeilijk" doet die FAT32 is geformatteerd en als deze later wordt benaderd. Test vooral ook even of je na het overzetten gemakkelijk een fotootje terug kunt zetten. Zet de schijf tussentijds even uit / verwijder 'm uit de USB poort en connect 'm daarna weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan