• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht adverteerders per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

vizier

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Ik ben op zoek naar het volgende:

Ik wil een aantal deelnemende bedrijven in een spreadsheet onder elkaar weergeven
Elk bedrijf kan adverteren in een betreffende maand:: bv bedrijf a in maart-april en mei
Nu wil ik in het hoofdoverzicht de bedrijven onder elkaar kunnen vermelden, daarachter een keuze dropdow box met advertentiematen en daarachter in 12 hokjes [de maanden] een kruisje zetten, of een keuze maken tussen ja en nee.
Nu wil ik in 12 bladen erachter de afzonderlijke maanden weergeven en daarbij alle in die maand adverterende bedrijven en de maat.

Ik krijg het totaal niet voor elkaar om alleen de bedrijven onder elkaar weer te geven welke adverteren, iemand die uitkomst kan bieden?

Ik loop vast op het stukje weergeven op aparte tabbladen van adverteerders met een kruisje achter hun naam.
Ben een totale mislukking als het aankomt op excel.

Ik loop vast op het stukje weergeven op aparte tabbladen van adverteerders met een kruisje achter hun naam.
Zet hier dan eens het bestand neer met de resultaten die je al hebt.

Ik heb het werkende: alleen wil ik als een adverteerder de huidige maand geen advertentie plaatst, deze regel niet alleen blanco laten maar ook overslaan::dus alle wel adverteerders komen onder elkaar te staan [soort van automatisch sorteren of iets dergelijks]

formule voor controle en weergave adverteerder.

=ALS(Blad1!C3="x";Blad1!A3)

vizier,

Volgens mij is de formule;
=Als(Ïk geen voorbeeld stuur";"geen hulp")

Mvg,

Wim,

Is het niet
Code:
=Als("ik geen voorbeeld stuur";"geen hulp";"alle medewerking")
;)

rdg1314,

Is het niet

Code:
=Als("ik geen voorbeeld stuur";"geen hulp";"alle medewerking")

Dit is inderdaad beter.
Men denkt dat je als =ALS(Blad1!C3="x";Blad1!A3) dit bij de vraag staat gelijk het antwoordt heb.
Terwijl als men een voorbeeld bestandje zonder waarde volle gegevens met wat de bedoeling is, het veel beter te snappen is wat er bedoeling is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan