• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht gegevenslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excel-lent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Hallo,

Ik heb een aantal gegevenslijsten die gerangschikt zijn op maand en medewerker. Nu wil ik ervoor zorgen dat ik een aparte lijst krijg met daarin de naam van de medewerker en de orders die zij/hij heeft behandeld per maand.

Het bijgevoegde bestand geeft waarschijnlijk een beter beeld van de situatie. Dit is overigens slechts een gedeelte. De echte datalijst bestaat uit zo'n 15 kolommen.

Wie kan mij hierbij helpen? Ik heb het meeste al geprobeerd. Draaitabellen, labels en dergelijke, maar ik kom er niet uit. Is dit nu zo moeilijk of ligt het gewoon aan mij?

Groet,

Ramon

Bijlagen

Maar je hebt vast nog niet een heel simpel = teken gebruikt ?

Ga in cel B31 staan en type in de opdrachtregel (bovenin) het = teken (meer NIET !)
dus alleen

=

vervolgens klik je met de muis op cel B3. Geef nu een Enter. Je zal zien dat de waarde uit B3 nu netjes in B31 wordt geplaatst. Je hebt niets meer en minder gedaan dan B31 vertellen dat 'ie dezelfde waarde moet vertonen als B3 (B31 zal ook netjes mee veranderen als je B3 zou aanpassen. Andersom niet !)

De rest wijst zich vanzelf.
Als je het gewenste resultaat op een apart wekblad maakt, werkt het hetzelfde. Ga in de gewenste "resultaatcel' staan staan, type het = teken en klik dan eerst met de muis linksonder op het andere werkblad en klik dan op de corresponderende cel en sluit weer af met een Enter.

Suc6!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan