Beste forumleden,
Ik wil iets heel ergs ingewikkelds met Excel doen, dat volgens mij erg simpel moet zijn - maar het lukt me maar niet...
Dit wil ik doen:
Ik wil voor m'n vakantie een mooi overzichtje maken van wat mijn medereizigers nog aan mij moeten terugbetalen. Als een bedrag de waarde "Nee" heeft moet de waarde LINKS van de cel met "Nee" (waar een bedrag in Euro's staat) worden opgeteld in de cel met "Bedrag te voldoen". Als een bedrag de waarde "Ja" heeft moet het worden opgeteld in de cel met "Bedrag al voldaan".
Nu heb ik in het geval van de cel met €1,- (zie foto) voor de cel "Bedrag te voldoen" de volgende ALS-formule gemaakt: "=ALS(N5="Nee"; +L5
". Dit werkt, maar ik wil dit graag voor de hele tabel doen...
Wat wil ik graag?
Ik hoop dat jullie me kunnen uitleggen wat ik het beste kan doen
Alvast bedankt en groetjes van Milan!
Bekijk bijlage Vakantie_Terschelling_administratie_helpmij.xlsx
Ik wil iets heel ergs ingewikkelds met Excel doen, dat volgens mij erg simpel moet zijn - maar het lukt me maar niet...
Dit wil ik doen:
Ik wil voor m'n vakantie een mooi overzichtje maken van wat mijn medereizigers nog aan mij moeten terugbetalen. Als een bedrag de waarde "Nee" heeft moet de waarde LINKS van de cel met "Nee" (waar een bedrag in Euro's staat) worden opgeteld in de cel met "Bedrag te voldoen". Als een bedrag de waarde "Ja" heeft moet het worden opgeteld in de cel met "Bedrag al voldaan".
Nu heb ik in het geval van de cel met €1,- (zie foto) voor de cel "Bedrag te voldoen" de volgende ALS-formule gemaakt: "=ALS(N5="Nee"; +L5

Wat wil ik graag?
- I.p.v. de cel "L5" (waar het bedrag in Euro's staat) wil ik gewoon kunnen zeggen "pak de cel links van de cel waar Nee in staat.
- Ik wil niet de absolute cellen voor "Nee" of "Ja" moeten zeggen. Ik wil gewoon kunnen zeggen: "Als er in de 9 cellen waar Ja of Nee kan staan een Nee voorkomt, tel het bedrag LINKS van de Nee-cel op bij "Bedrag te voldoen"
Ik hoop dat jullie me kunnen uitleggen wat ik het beste kan doen

Alvast bedankt en groetjes van Milan!

Laatst bewerkt: