• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht maken van data in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeltedForest

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
ik heb op het eerste tabblad patientgegevens staan, op het derde tabblad heb ik berekeningen staan met aantal dagen dat een patiënt er is e.d.

Ik moet met code op een andere tab een maandoverzicht kunnen laten zien, maar ik heb geen idee hoe of wat...
Het begin is in ieder geval om de gegevens in het eerste tab na een x aantal dagen (laten we 3 zeggen) automatisch te laten verplaatsen naar het maandoverzicht tab.
Ik weet alleen niet hoe.. ik het aan moet pakken. Zie het voorbeeldbestand :)

Dit moet er gebeuren:
  • 3 dagen na ontslag verplaatst de regel met die patientgegevens naar het tabblad 'maandoverzicht'. Dus een patiënt die 19-11 ontslagen is wordt 22-11 naar het archief verplaatst.
  • In het 'maandoverzicht' tabblad moet er een maand + jaar gekozen kunnen worden om alle patiënten weer op te vragen en dan totalen en gemiddelde weer te geven. (aantal dagen tussen de data). Dus bijv. patiënt y heeft 3 dagen gelegen en patient z 5, dan komt er onderaan het overzicht: Gemiddelde ligduur: 4 dagen.

Misschien is die tweede wens van mij een beetje veel werk op het eerste gezicht, ik ben er zelf ook al mee bezig. Het eerste punt is dus eerst even prio, het tweede punt kan daarna.

Edit: bijlage :o

Laatst bewerkt:
Gert,
Ik heb in de bijlage e.e.a. veranderd en toegelicht en de nieuwe geupload in deze startpost. Dus niet die uit het andere topic gebruiken! :D

Tabblad berekening is een voorberekening voor een grafiek die erin hoort.
Kolommen B, C en D geven het aantal dagen weer als er een datum is ingevuld.
Kolommen E, F en G geven het aantal dagen weer als er geen datum is ingevuld.

De grafiek wordt elke dag door verpleegkundige uitgeprint en gebruikt tijdens het dagelijks overleg. Ik heb de grafiek eruit gehaald om grootte van het bestand onder de 100kb te krijgen ;)

Het gaat mij er vooralsnog eerst om de code te vinden die in het tab 'patientgegevens' de goed records opzoekt. Goede records zijn patiënten met een onstslagdatum 3 dagen in het verleden e.v. (If Date - de datum in kolom G > 2). Die records moeten in de tab patientgegevens geknipt en vervolgens geplakt worden als nieuwe record in de tab 'maandoverzicht'.

Oftewel in mensentaal:
ga alle records in patiëntgegevens na.
Als huidige datum min patiëntgegevens in een bepaald record groter dan 2 is, dan moet de rij geknipt worden en geplakt in de tab maandoverzicht.

In VBA taal: ????

Deze code moet uitgevoerd worden tijdens het openen van het blad!

Ik zal het wel in kleine stukjes vragen want anders raakt het overzicht zoek :p

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels met een hoop gegoogle en trial en error wat verder gekomen. Zie bijgevoegd bestand.
Probleem: de code doet het maar één keer goed, dwz, één keer kopieert hij de code naar de andere tab. Dit doet hij overigens op rij 2, terwijl die op rij 5 moet beginnen!

Ik doe clearcontents en dan opnieuw sorteren ipv delete omdat anders de berekeningentab foutmeldingen gaat geven (#WAARDE) en mijn grafiek in de soep loopt.

Edit: bijlage :D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan