• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overzicht pers. financien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanjo

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Hallo,

ik ben bezig om een excelbestand te maken om mijn persoonlijke financien bij te houden. Hierbij importeer ik afschriften van de postbank die ik later in een draaitabel omzet. Tot zover geen probleem. Nu wil ik het alleen zo inrichten dat als bijvoorbeeld in G2 de naam staat van het bedrijf welke heeft afgeschreven (bv. "Albert Heijn"), er in de cel B2 automatisch de naam van de post wordt neergezet (in dit geval "Boodschappen"). Ik heb het al geprobeerd met een ALS formule, maar vind dit vrij omslachtig. Zeker als ik 1 keer in de maand de afschriften download. Het zou het mooiste zijn als ik dan alleen nog maar de bedrijven hier in de vullen die niet zijn gedefinieerd. Is er een manier om dit eenvoudiger te doen? Ik vond het al moelijk om dit te koppelen aan een herkenbaar onderwerp......

In het exportbestand van de postbank staan de bedragen en het gegeven of dit een af-of bijschrijving betreft in verschillende kolommen. Weet iemand een sjieke manier om aan de hand van de term "af" of "bij" een minteken te koppelen aan het bedrag. Ik los het nu op met zoeken naar af/vervangen door -1 en dit met het bedrag te vermenigvuldigen, maar ben benieuwd naar andere inzichten?

Alle hulp is welkom en een ieder alvast bedankt voor de bijdrage :thumb:

Nanjo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Nanjo,

Kijk hier eens naar, van de inkomsten en uitgaven die iedere maand terug komen kun je kun je naam ervan op alle bladen tegelijk invoeren door ze alle te selecteren.

Gr Justes

Bijlagen

Jaarbudget kasboek

Ik heb zelf ook een kasboek gemaakt, op het blad overzichten vul je je banklimiet in (linksboven) en daaronder je beginsaldo. Vervolgens zet je de inkomsten en uitgaven keurig op een rij. Dus bv. huur dan zet je bij elke maand de huurprijs.

De tabbladen jan t/m dec kun je gebruiken om je andere uitgaven in te vullen en als je bv in het overzichtenblad de huur hebt ingevuld dan ik het een kweste van de datum ervoor te zetten en klaar is kees. Als de maand voorbij is dan kun je de maand afsluiten onderaan het tabblad van de betreffende maand.

Op het overzichten blad kun je ook zien wat je die maand te besteden hebt en wat je direkt voor opname beschikbaar hebt.

Misschien kun je hier iets mee...probeer het maar eens uit!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Nanjo,

Kijk hier eens naar, van de inkomsten en uitgaven die iedere maand terug komen kun je kun je naam ervan op alle bladen tegelijk invoeren door ze alle te selecteren.

Gr Justes

Bedankt Justes, maar dit is niet helemaal wat ik bedoelde. Ik heb inmiddels een voorbeeldbestandje ge-upload zodat je er een beeld bij krijgt.

vr.gr. Nanjo

Ik heb zelf ook een kasboek gemaakt, op het blad overzichten vul je je banklimiet in (linksboven) en daaronder je beginsaldo. Vervolgens zet je de inkomsten en uitgaven keurig op een rij. Dus bv. huur dan zet je bij elke maand de huurprijs.

De tabbladen jan t/m dec kun je gebruiken om je andere uitgaven in te vullen en als je bv in het overzichtenblad de huur hebt ingevuld dan ik het een kweste van de datum ervoor te zetten en klaar is kees. Als de maand voorbij is dan kun je de maand afsluiten onderaan het tabblad van de betreffende maand.

Op het overzichten blad kun je ook zien wat je die maand te besteden hebt en wat je direkt voor opname beschikbaar hebt.

Misschien kun je hier iets mee...probeer het maar eens uit!

Bedankt Nelmeinema,

maar ik zoek iets waarmee je bankafschrifen kunt importeren en waarbij de relaties worden herkend en aan een post worden gelabeled. In feite splits ik alle terugkerende rekeningen/posten in 12 stukjes en reserveer iedere maand het twaalfde deel op de rekening. Hierdoor zie je of je per post binnen de begroting blijft.

Opgelost

De oplossing was eenvoudiger dan ik had verwacht. Ik heb gewoon een macro opgenomen waarin eerst een kopie wordt gemaakt van de referentiekolom naar de doelkolom, vervolgens met zoeken/vervangen de de referenctiecellen vervangen door posten en klaar is klara.

grtz. Nanjo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan