overzicht plaatjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Ik heb een website met een hele grote verzameling plaatjes (animaties, achtergronden, foto's, etc. etc.).
Ik zoek een mogelijkheid om via internet deze verzameling te bekijken om daaruit een keuze te maken welk plaatje gebruikt moet worden (evt. kan die pagina worden beveiligd met een wachtwoord). Het is dus niet de bedoeling dat de externe gebruiker bestanden toevoegt/wijzigt, enz.
Natuurlijk kan ik een HTML-document aanmaken waarin staat dat ie boom.jpg moet laten en daaronder "boom.jpg" als tekst plaatsen, maar het moet toch makkelijker kunnen.
Ik denk ineens aan een mogelijkheid tot FTP via browser zonder de mogelijkheid tot aantasting van de bestanden...
Wie helpt me verder?

Open je verkenner.
Type in de adresbalk het volgende, waarbij je alles tussen [ en ] ( [ en ] inclusief) vervangt door wat er moet komen (staat tussen de [ en ])

ftp://[login van je webspace]:[wachtwoord]@[webspace]

Dit was het enige wat ik vroeger gebruikte, tot ik het gemak van dreamweaver leerde kennen. Daar heb je een local view van je bestanden, als ook een remote view.

Webspace kan zijn : users.telenet.be of users.skynet.be of home.scarlet.be/pubwww
Dat is voor België. Wat het allemaal voor Nederland kan zijn, weet ik niet.

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
Ik schreef dat ik een mogelijkheid om via internet de verzameling plaatjes te bekijken, maar vergat te schrijven dat ANDEREN dat ook moeten kunnen.
Kan ik gewoon een gastaccount maken die verder geen rechten heeft, dus alleen maar kan bladeren?

Verkeerd begrepen dus.
Je kan er een opendir van maken, dat wil zeggen dat er geen index.htm in staat.

maar als ik er een open dir van maak, dan zie je toch alleen maar bestandsnamen (en geen afbeeldingen van plaaatjes)?

Denk dat da toch een htm-file zal worden.:confused:
Heb er verder geen idee van hoe. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan