Overzicht Printers met poorten

DutchOirs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Goedemorgen allen,
Zit met een probleempje met m'n printers
Gebruik 3 printers en deze waren via een usb aansluiting aangesloten op m'n pc
Nu heb ik ze vorige week allemaal op m'n netwerk aangesloten, maar loop tegen het volgende probleem op:
Op m'n PC onder printers en apparaten word degene die aan staat niet geactiveerd.
Dit heeft gevolgen voor m'n lopende programma's helaas.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Heb een testfile bijgevoegd

denk dat het probleem onder windows zit, omdat ze niet worden weergegeven (onder Printers en apparaten) dat ze aan staan en geactiveerd zijn.

Already many thanks

Dutch

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb werkelijk waar geen idee wat je nu wilt bereiken. Wat bedoel je bijv. met "geactiveerd". Voor zover ik weet is een printer enkel online of offline. Bedoel je dit of iets anders?

Goedemorgen RogerS,
Gebruik die printers in m'n programma's onder Excel 2003 met VBA.
Heb een A3 printer, A4 printer en een scanner/A4 printer.

Sinds vorige week heb ik de 2, A4 printers onder m'n netwerk gezet.
Dit werkt eerst goed, maar nu een paar dagen later niet meer en krijg foutmelding dat printer UIT (offline) staat.
Dus alle poorten weer opzoeken (zie bijlage).
Dit aangepast, maar helaas zelfde resultaat.
Wat me vervolgens opvalt is dat onder Printers en apparaten van Windows, de desbetreffende printer UIT (offline) staat terwijl hij toch echt aan (online) staat, dus ja hij ziet de printer niet is dan m'n gevolg trekking.
Dus wat je zegt offline, terwijl toch echt online is.
Dus is er nog een optie om het onder het netwerk te checken?

Als eerste zou ik eens via een browser naar het IP adres van de betreffende printer gaan. Kun je op die manier ook niet verbinden dan is het een netwerk probleem. Zie je wel een webpagina dan moeten we verder zoeken bij de aansturing van de printers.

En hoe heb je die printers aan het netwerk gekoppeld? Minstens 1 printer heeft geen netwerk poort

Dat staat in de printer zelf. Of altijd op te vragen door het printen van een statuspagina.

Maar er staat ook een kastje tussen. Nogmaals de vraag. Welk merk/type? En in hun handleiding staat hoe je het IP adres kunt vinden.

Hoi Rogers,
2 Printers, tijdens instalatie aan Netwerk gekoppeld
1 printer (A3) heeft niet die mogelijkheid.

Ok. Constateer ik nu correct dat je alle drie de printers via wifi aan je netwerk wilt verbinden?

nee, heb een bekabeld netwerk liggen
de A-3 printer zit aangesloten met een USB aansluiting

Ik doe nog één poging. De Canon TS700 heeft geen netwerkaansluiting voor zover ik kan vinden. Dus hoe is die aangesloten aan het netwerk?

Sorry, maar ik geef het op. Na 12 posts is nog steeds niet duidelijk hoe die boel nou is aangesloten. Je hebt een bekabeld netwerk en printers die geen netwerkaansluiting hebben. Alles zit op het netwerk, maar de A3 toch weer niet.

Terug
Bovenaan Onderaan