Overzicht register

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breevaart

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Hallo,

Ik heb een probleem met het opnieuw installeren van software.
Op een pc stond een oude versie van een pakket en nu wilde ik een update uitvoeren maar hij zegt dat hij een tussen versie moet hebben dus een jongere versie dan die op de pc is geinstalleerd.

Dus ik dacht alle bestanden van het pakket eraf gooien en daarna het register cleanen zodat er geen sporen meer zijn en de installatie wél moet gaan.

Helaas blijft hij vragen om die vorige versie omdat hij denkt dat er een versie op de pc staat.

Op een lege pc de installatie ook uit geprobeert en daar lukt het wél!!

Vraag: Is er software (of een andere manier) om een overzicht te krijgen van de inhoud van het register om te controleren of er toch nog verwijzingen in staan?

BVD

Wim

Ik ken alleen de handmatige methode :) nl in uitvoeren regedit tikken en dan bewerken ( edit) zoeken ( find ) daar ingeven hetzij de naam van het programma, hetzij de naam van de makers en dan bij vinden handmatig verwijderen. VOORZICHTIG. het register is erg belangrijk, dus wat je ook doet, maak eerst een kopie. wat je verwijdert in het register is ook echt weg.:)

wat voor software probeer je te installeren ?

Het pakket heet multivers en is een financieel pakket.

De reden dat ik het liefst een progje heb om e.e.a. na te zien is het feit dat het niet mijn pc is maar van een collega die hem thuis heeft staan en die ik liever niet zie rommelen in het register.

Het moet volgens mij aan het register liggen want alle mappen zijn verwijderd en toch ziet de software bij de installatie dat er een eerdere versie is.

Op een lege pc gaat alles wel goed.

Ja, maar buiten het register kan een prog ook nog files hebben in de map
C:\WINDOWS\
of
C:\WINDOWS\Application Data

:cool:

Klopt! maar ik weet van dat programma welke mappen er aangemaakt worden.

je hebt gewoon een programma nodig wat de installatie monitored, zoals bijvoorbeeld norton cleansweep. Dan kan je precies zijn wat er allemaal geinstalleerd word en wat er in je register geschreven word .....

Ik heb in het register onder:
- current user/software en
- local machine/software

verwijzingen gevonden naar die bewuste software.

Kan ik die gewoon verwijderen en zo ja hoe?

recgtsklikken op het item en dan verwijderen kiezen. En alleen verwijderen als het 'echt een verwijzing is naar DAT programma. Bv. Symantec heeft meerdere programma's als je pcanywhere wilt verwijderen moet je niet verwijzingen naar een ander programma van symantec kiezen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan