Overzicht software voor ICT zaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
247
Dag Mensen!

Ik ben al een tijd op zoek naar software voor het vastleggen van zaken voor onze ICT afdeling. dan heb ik het vooral over bijv het vastleggen van Systeemspecs en software onder een gebruikersnaam in een database. zodat, wanneer ik op een gebruiker klik in een overzicht, dat ik de specs van de computer van diegene kan zien, als ook een logboek kan bijhouden.
Ik hoop dat ik een beetje een duidelijk beeld creeer.

Heeft iemand een idee voor me?
Ik heb spiceworks geprobeerd, maar die is me te ingewikkeld op veel vlakken, en op het vlak wat ik nodig heb niet specifiek genoeg.

Groetjes,
Peter :)
 
Hoeveel werkplekken?
Draai je in een windows enterprise omgeving?
Wat is je budget?
Wat wil je precies vastleggen?

Er zijn werkelijk honderden oplossingen. Een aantal kun je vrij standaard krijgen (zoals microsofts eigen SMS en WMI) andere omvatten een volledige overlay.

Een WMI script 1 maal in de week gedraaid of via netlogon kan al bijna alle basisbehoeften zoals je hier omschrijft opvangen, maar het werkt niet in alle omgevingen.
 
Dag!

Wij draaien denk ik ongeveer 30 werkplekken intern, en 30 werkplekken extern, welke met vpn in kunnen bellen, of op het netwerk kunnen aanprikken.
Het grootste deel, of in ieder geval de machines die ik vast wil leggen zijn windows machines, aangestuurd door een domeincontroller en AD van windows server 2008.

Ik heb er een paar honderd euro voor gekregen, als dit nodig is voor een mooie oplossing, maar wil sowiezo eerst even de trial bekijken.

Wat ik wil vastleggen automatisch danwel handmatig:

- Hardware gegevens van de PC
- Software op de Pc
- evt zelf nog toegevoegde numerieke of alfabetische velden
- een logboek

Dit in eerste instantie.

Hoe kan ik iets dergelijks in een loginscript verwerken dan?

Bedankt voor je 1e antwoord trouwens,

Peter
 
Een link om even te skimmen is deze:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa394585(v=vs.85).aspx

Het bevat een omschrijving naar de basis elementen en links over het hoe en wat van WMI. Volgens mij gebruiken we bij ons bedrijf gewoon een exe in "net logon". Overigens werkt dat niet goed met VPN clients (die trigeeren namelijk "net logon" niet) en daar wordt het elke maand via een software update gepushed. Allemaal redelijk light en eenvoudig en toch werkbaar voor 100'en computers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan