• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzichtelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludacris

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2005
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om voor een firma een schappenplan te maken. Het voorbeeld proef geeft een indicatie. In werkelijkheid loopt de tabel van 1 t/m regel 500 en van A naar DN. Dit is natuurlijk niet overzichtelijk of te printen.

Weten jullie een oplossing hoe ik het bestand kan verkleinen zodat het te printen is. Niet alle gegevens hoeven dan zichtbaar te zijn.

Hoop dat ik het een beetje kon uitleggen

Bijlagen

als ik het goed begrijp het je dus van 1 t/m 500 allemaal verschillende plaatsnamen staan?
En tot en met DN allemaal producten en productgroepen?
dan kan je toch in een tweede tabblad alleen de productgroepen opnemen en de plaatsnamen misschien sorteren per gebied/ander aspect?

ik heb ongveer 120 plaatsnamen, maar het worden 500 regels omdat ik nog een verdeling moet gaan maken in hoe producten zijn geplaats in de winkel. Dus hangen ze aan een stelling, op liggen ze in een schap.

En als je nu eens gaat verdelen over een beperkt aantal schappen.

Wat ik bedoel:

Schap 1 tem schap 20
Schap 21 tem schap 40
enz enz

dan je producten apart
manier van stockage (hangen, liggen, stappelen) apart
En via een vlookup het opzoeken

vlookup is vertikaal zoeken in een range, en als het dan gevonden is, de waarde neer zetten vanuit een bepaalde kolom.
Zoiets als hieronder:
=vlookup(A1;Sheet!2A1:B10;2;"Niet Waar")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan