• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzichten selecteren in Excel 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

biancaaxx

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Hallo,

Ik heb een orderoverzicht gemaakt in een tabel in Excel 2013. Bij de kolommen besteld, geleverd en afgeleverd heb ik selectievakjes ingevoegd.

Graag wil ik naast de tabel de zogenoemde 'opdracht knop' invoegen, zodat ik kan filteren. Als ik dan klik op de knop; filter bestelde orders dat ik dan alle orders te zien krijg waarbij het selectievakje aangevinkt is.

Ik weet dat je in de tabel ook kan filteren, alleen niet hoe je dit doet met behulp van selectievakjes.

Ik zie jullie oplossingen met blijdschap tegemoet!

Laatst bewerkt:
Biancaaxx,

Binnen een tabel kun je filteren op gegevens die in de tabel staan.
Echter selectievakjes staan nooit in een tabel. Wel kan een selectievakje verwijzen naar een cel in een tabel.
Klik op het selectievakje en druk op de rechtermuis knop. Ga naar besturingselement en naar de "Koppeling met Cel".
Kies hier voor een cel op dezelfde regel en binnen de tabel.
Als je op het selectievakje klikt en het vinkje gaat aan zal je in de aangewezen cel zien dat er "Waar" staat, als je
nogmaals op het selectievakje klikt zal het vinkje uit gaan wordt de aangewezen cel "Onwaar".
Hier kun je op filteren.

Veel Succes.

Dit lukt inderdaad, nu wil ik eigenlijk alleen dat het filteren niet gebeurt als je op de 'kopcel' klikt van de kolom. Maar wanneer je op de knop klikt naast de tabel. Welke formule/programmacode heb ik hier voor nodig?

Biancaaxx,

Zonder een voorbeeld bestand is dit eigenlijk niet goed te doen maar ik zal het proberen.
De volgende code heb je nodig om op werkblad Data te filteren op veld 3 met als criteria artikel 234566.

Code:
ActiveSheet.Range(Sheets("Data").AutoFilter.Range.Address).AutoFilter Field:=3, Criteria1:="234566"

Veel Succes.

In ieder geval super bedankt voor het voorbeeld, het wilt alleen nog niet helemaal lukken. Als ik op de knop; filter besteld klik dan worden de orders niet gefilterd. Ik had 2 van de 3 orders aangevinkt bij 'besteld'. Dit is wat ik dan in beeld heb:
vb.png

Bianca,

Waarschijnlijk had je eerst de knop "filtereren afgeleverd" ingedrukt, daarna de knop "filteren besteld".
Omdat er geen records waren die en afgeleverd en besteld waren worden geen records getoond.
Druk voordat je een nieuw filter gebruikt op filteren verwijderen.

Elsendoorn2134

Ik heb het bestand opnieuw van deze pagina gedownload en geklikt op ''filteren besteld'' dat deed ie niet, toen heb ik het nog een keer opnieuw gestart, en eerst geklikt op ''filteren verwijderen'' en toen op ''filteren besteld'' en ook dat doet ie niet.. Toen heb ik in de code A9 veranderd door de bijpassende kolom te noemen:

- Besteld = D9
- Geleverd = E9
- Afgeleverd = H9

Ik dacht dat het misschien daar aan lag, maar ook dat is het niet..

Bianca,

In dit bestand staan enkele macro's, ik vermoed dat je instellingen het gebruik van macro's niet toestaan.
Ga in Excel staan en druk op F1 voor help, zoek naar "Beveiligingsinstellingen voor macro's in Excel wijzigen".
Ga daar op zoek naar hoe je deze instellingen kan veranderen, waarschijnlijk staat hij ingesteld op
"Alle macro's uitschakelen, zonder melding". Verander deze in "Alle macro's uitschakelen, met melding" sla
het bestand op en open hem opnieuw. Op de vraag of de macro's mogen worden ingeschakeld antwoord met ja.
Daarna zullen de macro's waarschijnlijk wel werken.

Veel Succes.

In de instellingen stond ie al op ''alle macro's uitschakelen, met melding'' dat maakte geen verschil dus. Ik heb de instellingen veranderd, toen weer aangepast naar de instellingen zoals u ze formuleert. Daarna heb ik het bestand nogmaals opgeslagen onder een andere naam, opnieuw geopend maar ook nu doet ie het niet...

Bianca,

Sorry, maar dan weet ik het ook niet meer, als ik het bestand uit #6 download werkt hij prima.
Ik zou niet weten waarom die van jou hier niet werkt. Aangezien je ook blijkbaar geen foutmeldingen
krijgt ga ik er toch van uit dat het niet aan de macro's ligt.

Sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan