SimondeWit
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 jan 2012
Hier hetzelfde: steeds na een aantal opnamen ontstaan er problemen. Ik heb het op verschillende computers geprobeerd; XP en Vista. Verschillende standen: JPEG en TIF; het maakt niet uit. Kleurendia's lijken iets beter te gaan dan Z/W negatieven, maar dat gaat ook niet altijd goed. Steeds na een aantal opnames (dat kunnen er 2 zijn, of 5) ontstaan er problemen. De scanner zoekt naar een goede instelling voor de opname, je ziet het beeld in stapjes veranderen, beetje donkerder, beetje ander kleurtje en dan ontstaan er blokjes en strepen in het beeld en komt het soms wel, maar meestal niet meer goed. Ook gebeurt het dat het apparaat ineens niet meer herkend wordt en hoor je ook de bekende USB pingel alsof de stekker uit het apparaat is getrokken. USB stekker eruit en er weer in geeft geen oplossing. Het programma afsluiten en opnieuw opstarten lost het niet op. Met het meegeleverde Photoimpression 6 of direct in Photoshop: zelfde problemen, maakt niet uit. Beide gebruiken OVT scanner stuurprogramma. Enige remedie: steeds de computer afsluiten en opstarten, dan kun je weer een aantal opnames maken. Als de scanner al is aangesloten bij het opnieuw opstarten van de computer, wordt hij meestal niet herkend. Hibernate (slaapstand) werkt ook niet voor dit probleem. Ik denk dat het een TWAIN probleem is; ik heb iets dergelijks wel eens vaker gezien na installatie van een nieuwe scanner, maar een oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Er moet iets gebeuren in het register o.i.d. lijkt mij, maar mijn computerkennis schiet hier tekort.
Ik gebruik de scanner van Konig: CMP Filmscan10 met de bijgeleverde drivers (OVT Scanner). Ergens op internet zag ik alternatieve drivers aangeboden om dit probleem te verhelpen, maar die waren alleen toegankelijk voor klanten van de desbetreffende winkel in de USA. Andere leverancier, andere merknaam, maar eigenlijk steeds hetzelfde apparaat. Op mijn speurtocht ben ik vaak melding van dezelfde problemen tegengekomen, maar andere oplossingen nog niet....
Ik gebruik de scanner van Konig: CMP Filmscan10 met de bijgeleverde drivers (OVT Scanner). Ergens op internet zag ik alternatieve drivers aangeboden om dit probleem te verhelpen, maar die waren alleen toegankelijk voor klanten van de desbetreffende winkel in de USA. Andere leverancier, andere merknaam, maar eigenlijk steeds hetzelfde apparaat. Op mijn speurtocht ben ik vaak melding van dezelfde problemen tegengekomen, maar andere oplossingen nog niet....
Laatst bewerkt: