mariannevanh
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 14 dec 2004
Ik heb een VPS waarop ik Owncloud heb geïnstalleerd. Nu wil ik OwnCloud configureren en krijg ik allerlei foutmeldingen.
Als ik OwnCloud opstart om het te configureren, vraagt het systeem om een gebruikersnaam en wachtwoord voor het beheerdersaccount en om naam, gebruiker en wachtwoord van een aan te maken MySQL-database.
Omdat ik ben begonnen met een kale server, waarop ik Ubuntu heb geïnstalleerd samen met de nodige dependencies voor Owncloud, is er nog geen database e.d.. Ik begrijp de foutmelding dan ook niet:
Daarnaast verschijnt ook deze melding:
Ik heb de logfile van OwnCloud bekeken. Daarin kom ik volgende gedeelten tegen:
en
Wie kan en wil mij helpen?
Als ik OwnCloud opstart om het te configureren, vraagt het systeem om een gebruikersnaam en wachtwoord voor het beheerdersaccount en om naam, gebruiker en wachtwoord van een aan te maken MySQL-database.
Omdat ik ben begonnen met een kale server, waarop ik Ubuntu heb geïnstalleerd samen met de nodige dependencies voor Owncloud, is er nog geen database e.d.. Ik begrijp de foutmelding dan ook niet:
Code:
MySQL/MariaDB gebruikersnaam en/of wachtwoord ongeldig. Geef of een bestaand account op of het beheerdersaccount.
Daarnaast verschijnt ook deze melding:
Code:
Uw gegevensdirectory en bestanden zijn vermoedelijk bereikbaar vanaf het internet omdat het .htaccess-bestand niet functioneert.
Bekijk de documentatie voor Informatie over het correct configureren van uw server.
Ik heb de logfile van OwnCloud bekeken. Daarin kom ik volgende gedeelten tegen:
Code:
"app":"PHP","message":"Undefined offset: 0 at \/var\/www\/html\/lib\/private\/appframework\/http\/request.php#684","level":3
en
Code:
"app":"PHP","message":"touch(): Unable to create file \/var\/www\/html\/data\/owncloud.log because No such file or directory at \/var\/www\/html\/lib\/private\/log\/owncloud.php#53","level":3
Wie kan en wil mij helpen?