P IV 3.00 of 3.20 Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Pentium-4 3.00GHZ 1mb/800 BOX €187,00 ( http://shop.powerline.nl/s/iinfo.php?art_groep=CP&art_code=CP094803 )
Pentium-4 3.20GHZ 1mb/800 BOX €228,00 ( http://shop.powerline.nl/s/iinfo.php?art_groep=CP&art_code=CP094805 )


Zie bovenstaand.
Ik vind er nog aardig prijsverschil inzitten.. Is het dat echt waard of kan ik beter gewoon voor de .00 gaan?

Verder heb ik al een vrij stevige cooler derop.. Of die 3.00 ondersteund weet ik niet, zou ik moeten nachecken. Ook heb ik Arctic Silver 5 pasta.

Is een non-boxed CPU goedkoper?

Momenteel heb ik een 1.7 Ghz processor dus vooruitgang zal ik per definitie wel merken :cool:

CP094803.gif
 
Laatst bewerkt:
Vaak hebben de non-boxed maar 1 jaar garantie.
Prijsverschil vind ik ook erg veel.
 
Heb je wel gekeken of je moederbord die processor ondersteund
 
Geplaatst door monaco
Vaak hebben de non-boxed maar 1 jaar garantie.
Prijsverschil vind ik ook erg veel.

Hu? Ik dacht dat het alleen aan koelerverhaaltje enzo lag.
Hoelang heb je anders dan?

Geplaatst door crash
Heb je wel gekeken of je moederbord die processor ondersteund

Is een vrij nieuwe (zoals bijna alles behalve floppy en CPU)
ASRock P4VT8 +

Hybrid Booster
FSB: 800 (/533/400) Mhz, DDR 400 (/333/266)
8X AGP, 3 DDR slots, ATA 133
Serial ATA
RAID
8x USB 2.0

For Socket 478 Pentium 4, Prescott Ready (533 CPU/800 CPU)
VIA PT800, Hyper-Threading Technology
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou link volg lees ik dat er drie jaar garantie gegeven wordt.
 
Owh zo.. Maar dat ligt volgens mij dan niet aan boxed of non-boxed.. Mja

Maar de eigenlijke vraag, zal ik de .00 of de .20 nemen? Is het een significant verschil?

(huidige config: 512 DDRRAM, Ati Radeon 9800 SE 128 MB. De bottleneck is dus de CPU)
 
Op het moment dat je de boxed versie neemt gebruik je de koeler die de fabrikant getest en goedgekeurd heeft, daarom de verlengde garantie termijn. Voor het prijsverschil zou ik de 3.0 nemen.
 
Maar er is dus geen significant verschil te merken dus?

Ennuh.. Als ik de boxed neem heb ik een vrij dure zallman (50€) en een 2.4 Ghz processor over.. Interesse? :(
 
Kijk een hier en zoek eens op Google op: Benchmark Pentium 4 3.0 en natuurlijk ook op 3.2.

Geen intresse in de koeler.

Suc6
 
Hmm.. Ik zal eens wat benchmarks bekijken.

Het liefst heb ik toch ervaringen. But thx anyway :).
 
Wat je altijd moet onthouden bij het kopen van onderdelen is eigelijk iets wat je niet wilt weten. Klinkt gek maar je word bij het kopen van computeronderdelen opgelicht waar je bijstaat, het is nou eenmaal zo.

Voorbeeld,

Je kijkt naar maxtor schijven want je bent opzoek naar een 120 GB schijf. Tussen de 80, 120 en 160 GB schijven zit maar 20 euro verschil. Je koopt de 120 en gaat naar huis en bent blij.

Máár, wat je niet ziet is dat de door jou gekochte schijf eigelijk een 200 GB schijf is met een rem op 120, net als de 160 gig die geremd is op 160GB ipv 200. Dat doen niet alleen fabrikanten van HDD's, maar ook intel kan er wat van.

Wat ik dus wil zeggen, het snelheids verschil is weinig en de kans is groot dat het zelfs de exact zelfde processoren zijn. Je kunt dus wel meer gaan uitgeven maar qua prestatieverschil zal het nagenoeg niets schelen.

Koop ook altijd een boxed processor dan weet je zeker dat het bij elkaar hoort en past, krijg je problemen er mee dan kun je daar aanspraak op maken. Hoewel ik erg Arctic fan ben voor AMD's, ben ik dat voor pentium toch wat minder.

Om nog even antwoord te geven op jouw vraag "Wat is Execute Disable Bit ";
Dit is een functie om buffer overflows tegen te gaan. Informatie kun je bij Intel vinden,
http://www.intel.com/business/bss/infrastructure/security/xdbit.htm

Succes met de aankoop, mijn advies zou de 3.0 zijn in combinatie met 1024MB ECC ram. :)
 
Hmm ok..

Wat ik nog niet in de thread zei; ik wil sowieso wat gaan overclocken. Ik wil uit deze PC de max gaan halen.
Wat zo is; als ik de 3.20 neem kan ik waarschijnlijk wel een hogere overclock halen..

Hoezo geen AS voor P's?
 
Geplaatst door XP_PC
Hmm ok..

Wat ik nog niet in de thread zei; ik wil sowieso wat gaan overclocken. Ik wil uit deze PC de max gaan halen.
Wat zo is; als ik de 3.20 neem kan ik waarschijnlijk wel een hogere overclock halen..

Hoezo geen AS voor P's?

Ik zou een Prescott zowiezo niet overclocken. In onze nieuwe server draait de P4 3.0 Ghz, met boxed cooler trouwens, op standaard 50 graden. Moederboard is (nu tenminste wel) ingesteld op max 65 graden en dan gaat ie automatische uit. Als het in de avond druk is hangt hij op 55-60 graden.

Als je hem nóg harder laat werken word hij er niet echt gezonder van, niet stabieler, en is het dus niet erg gezond voor de processor. AMD is daarbij beter over te clocken dan de Pentium.

En AS voor de pentiums, slechte ervaring mee. Zo lagen we een weekend plat omdat de cooler (Arctic) niet goed functioneerde.
Is een non-boxed CPU goedkoper?
Vaak niet, in sommige gevallen wel ja.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door acid007


Ik zou een Prescott zowiezo niet overclocken. In onze nieuwe server draait de P4 3.0 Ghz, met boxed cooler trouwens, op standaard 50 graden. Moederboard is (nu tenminste wel) ingesteld op max 65 graden en dan gaat ie automatische uit. Als het in de avond druk is hangt hij op 55-60 graden.

Als je hem nóg harder laat werken word hij er niet echt gezonder van, niet stabieler, en is het dus niet erg gezond voor de processor. AMD is daarbij beter over te clocken dan de Pentium.

En AS voor de pentiums, slechte ervaring mee. Zo lagen we een weekend plat omdat de cooler (Arctic) niet goed functioneerde.
Vaak niet, in sommige gevallen wel ja.

Hoezo geen overclock?
Hmm tja de nieuwe P's worden warm maar dit is nog vrij netjes natuurlijk.

Snap ik, maar stapsgewijs kom je een eind.. Een P Cel. 2.4 draaide stabiel op 2.7 bij mij.. Mijn oude P IV 1.7 gaf al BSOD's bij 1.8.

Hmm ok.. Geen slechte ervaring mee :).
 
Van verschillende kanten hoor ik toch dat ik voor de 3.0 zou moeten gaan..

En als geld geen rol zou spelen; kan je dan alsnog zeggen ga voor de 3.2 of is het merkbare verschil (afgezien van benchmarks) alsnog nihil?

200 Mhz.. Mijn oude Windows 95 PC draait op 50 Mhz en als die geüpgrade zou worden naar 250 zou ik het wel merken :p.
 
Geplaatst door XP_PC

Hmm tja de nieuwe P's worden warm maar dit is nog vrij netjes natuurlijk.

Zolang je zorgt dat je geen Prescott koopt, zullen de temperaturen wel meevallen.
 
Geplaatst door XP_PC
Van verschillende kanten hoor ik toch dat ik voor de 3.0 zou moeten gaan..

En als geld geen rol zou spelen; kan je dan alsnog zeggen ga voor de 3.2 of is het merkbare verschil (afgezien van benchmarks) alsnog nihil?

200 Mhz.. Mijn oude Windows 95 PC draait op 50 Mhz en als die geüpgrade zou worden naar 250 zou ik het wel merken :p.

Zonder twijfel, de 3.0.. ook als geld geen rol speelt. Merkbaar verschil is 99% zeker nihil.
 
Geplaatst door crash

Zolang je zorgt dat je geen Prescott koopt, zullen de temperaturen wel meevallen.

Waar zie ik of dit een prescott is? Want dat vat ik niet helemaal...


Beter die €40 uitsparen op de .20 en daar 512 RAM voor kopen?
 
Ziet er goed uit :).
Thx, zoiets zocht ik.

Wordt dus de P IV 3.00 Ghz met 512 RAM :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan